המועצה אישרה היתר בניית בית מגורים למרות התנגדות מושב כפר ורבורג להיתר בשל מובל המים

$(function(){setImageBanner('76bfe06f-9f49-4d34-915e-88964669a1a4','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בקשה שהוגשה למתן היתר בניית בית מגורים במועצה האזורית באר טוביה אושרה למרות התנגדות המושב והתושבים בה. עוה"ד הילה רווח: "המועצה קיבלה את עמדתנו ובניגוד לעמדת המושב, אישרה בקשה להיתר וביטלה למעשה מובל מים שלא הופיע בתוכניות החלות על המגרש"

עו"ד הילה רווח - צילום ענת אור קזולה

במסגרת בקשה להיתר אשר הוגשה לוועדה לתכנון ובנייה, בשטחה המוניציפאלי של המועצה האזורית באר טוביה ועניינה היתר לבניית בית מגורים, נידונה בקשה אשר כללה מספר הקלות אשר אינן מהוות סטיה ניכרת מתוכניות הבנייה של המבקשים.

 

במקרה המדובר, בני זוג אשר רכשו מגרש בכפר ורבורג, הגישו בקשה להיתר לבניית בית מגורים ונתקלו בסירוב מצד השכנים והמושב וזאת מהסיבה, כי לטענתם במגרש ישנו מובל מים ובנייה בשטח זה תביא לכאורה לפגיעה בניקוז המים באזור. המבקשים באמצעות עוה"ד הילה רווח, טענו, כי מובל המים אינו סטטוטורי, לא הופיע בתוכניות החלות על המגרש, מצוי בשטח פרטי שבבעלות המבקשים ואינו יכול להוות פתרון ניקוז באזור.

 

לאחר שני דיונים בפני הוועדה המקומית בסיוע של הידרולוג מומחה מטעם המבקשים,  ובניגוד לעמדת חוות דעתו של הידרולוג מטעם המועצה, השתכנעו חברי הוועדה המקומית לתכנון ולבניה באר טוביה, כי לא יגרם כל נזק למגרשים כתוצאה מהבנייה וכי ככל שישנה בעיית ניקוז באזור, הרי שפתרון הניקוז לא יוטל בתוך שטחם הפרטי של המבקשים ובאחריות המושב.

 

אך לא בכך בלבד הסתיים העניין, לאחר שמיעת כלל הטיעונים, שוכנעו חברי הוועדה להורות כי תנאי לקבלת היתר יהיה כתב שיפוי מצומצם ורק ביחס להקלות שניתנו.

 

עוה"ד הילה רווח, אשר מייצגת את המבקשים בבקשה הדגישה: "לא יעלה על הדעת כי ייעשה שימוש בקניינם הפרטי של המבקשים והם יחוייבו לחתום על כתב שיפוי, בשעה שהניזוקים היחידים הינם המבקשים. בסופו של יום, אני שמחה שהוועדה הנכבדה קיבלה את עמדתנו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה