טוען רבני או עו"ד גירושין מה עדיף

$(function(){setImageBanner('aaefd541-1157-4b11-a6c4-1701a7ab5b49','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כאשר בני זוג מחליטים לפרק את החבילה ולהתגרש, זוהי אחת מנקודות השפל הקשות ביותר ביחסים בין בני הזוג. אחת הבעיות המאפיינות את הליך הגירושין היא המורכבות שלו והקושי שהוא מעורר אצל בני הזוג, באשר לאופן החלוקה של הרכוש המשותף שהצטבר במהלך חיי הנישואין.

freepik

זאת, כמובן, בנוסף לחילוקי הדעות שעלולים להתעורר, כאשר מגיעים לנושא הילדים על המורכבות שלו. בדרך כלל, אם בני הזוג לא הצליחו לגבש בעצמם הסכם גירושין, הם יכולים לפנות לעורך דין המתמחה בענייני גירושים. לחילופין, ניתן לשכור את שירותיו הטובים של טוען רבני. בשורות להלן נרחיב את היריעה באשר לתפקידים והפונקציות שממלא הטוען. מה זה בכלל טוען רבני? מה ההבדל בין הטוען הרבני לבין עורך דין המתמחה בדיני משפחה בכלל ובנושא הגירושין בפרט? איך בוחרים טוען רבני? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

טוען רבני – מה זה בעצם

תלמידי חכמים הלומדים בישיבות, מקדישים ללימודים זמן רב ועושים לילותיהם כימים. בחלק מהמקרים, פונים התלמידים היותר ידענים והמתאימים לכך, לתחום דיני המשפחה. הלקוחות העיקריים של הטוענים הרבניים הם זוגות הנמצאים בהליכי גירושין. טוען רבני הוא אדם שומר תורה ומצוות, המכיר היטב את הנושא ועם השנים צבר ניסיון והתמחות בטיפול בתיקים ברמות שונות של מורכבות. מבחינת ההכשרה, טוען רבני עשוי להיות בעל השכלה משפטית שאין בה רוחב היריעה של עורך דין המתמחה בענייני גירושין. מכך נגזר גם אופי ההסמכה – עורך דין לענייני גירושין עשוי לייצג אחד מבני הזוג או את שניהם, הן בבית משפט חילוני והן בבית דין רבני. טוען רבני, לעומת זאת, יכול לייצג אך ורק בבית דין רבני. טוען רבני איננו חייב לעבור את המבחנים המסובכים של לשכת עורכי הדין, אבל הוא מחויב בתעודת הסמכה מתאימה לאחר שעבר מבחן עיוני ומעשי הכולל בין השאר את הפן ההלכתי של נושא הגירושין. בניגוד לעורך דין, הטוען הרבני חייב להיות יהודי שומר תורה ומצוות ולהכיר על בוריו את הנושא מנקודת הראות הדתית וההלכתית.

הטוען הרבני והגירושין

בחלק ניכר מהמקרים, נושא הגירושין בין בני זוג מתגלגל לפתחה של הרבנות ושל גורמי הדת במדינת ישראל. כיוון שכך, גם נקודת המוצא של השופטים או הדיינים הדנים בנושא, היא הצורך לפעול על פי ההלכה. כיוון שהטוען הרבני מכיר, בחלק ניכר מהמקרים, את ההלכה הרבה יותר טוב מעורך דין לענייני גירושין, הרי שבמידה רבה השירות שלו ללקוחות שפנו אליו יכול להיות יעיל יותר. היעילות כאמור יכולה להתבטא בקיצור ההליכים לקראת הגעה להסכם סופי מצד אחד, ובהגעה להסכם שיעמוד בדרישות ההלכתיות מצד אחד אבל יביא לידי ביטוי את הרצונות של שני בני הזוג מצד שני.

איך בוחרים טוען רבני

בדרך כלל, האיכויות של הטוען הרבני באות לידי ביטוי בהישגים שלו במהלך הקריירה המשפטית. ככל שההישגים של הטוען הרבני בהגעה להסכמים משביעי רצון בין בני זוג הם טובים יותר, האיכות של הטוען הרבני היא גבוהה יותר. אפשר לקבל המלצות מחברים וקרובי משפחה באשר לטוען רבני איכותי. אפשר גם לבצע בדיקה באינטרנט ולמצוא חומר על הטוען הרבני ועל הפעילות שלו. אבל בנוסף לאלה, חשוב לא פחות לוודא שיש כימיה טובה בין הטוען הרבני לבין הלקוח שלו. אם יש לכם רצון להרחיב את הידע שלכם בנושא ואם יש לכם צורך בשירותיו הטובים של טוען רבני, אתם בהחלט במקום הראוי. צרו קשר כעת ועשו את הצעד הראשון שיאפשר לכם לסיים ביתר קלות ומהירות את הליך הגירושין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה