טיול במרכז הארץ: 5 יעדים מומלצים לטיול עם הרכב

$(function(){setImageBanner('2fd1e5ea-925b-4ca3-800b-055d163b3b7a','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אם אתם מתכננים טיול בסוף השבוע הקרוב ורוצים להימנע מהעומס באתרי התיירות הגדולים באזור הצפון והדרום, ייתכן כי כדאי לשקול לטייל דווקא במרכז הארץ, אזור מבוקש לא רק למגורים אלא גם לטיולים. למעשה, ניתן בהחלט לנצל את הזמן הפנוי לטובת טיול עם הרכב ובכך ליצור חוויות חדשות ובלתי נשכחות. הינה 5 יעדים שאתם לא רוצים לפספס:

pixabay

פארק איילון קנדה

אם תעלו על כביש ירושלים-תל אביב, תוכלו להגיע לפארק איילון קנדה, פארק טבעי לטיול ברכב או ברגל, אתרים היסטוריים לביקור, כמה מערות מסתוריות וכמובן חניונים שהכשירה קק"ל, הממונה על המקום. חשוב לדעת שלא בכל שעה אפשר להיכנס עם הרכב, כך שאם לא תגיעו בשעות המוגדרות לכך, תאלצו להשאיר את הרכב בחוץ ולהיכנס רגלית. אם אתם רוצים מאוד להגיע למקום עם רכב פרטי ולסייר בפנים בנסיעה, אתם יכולים להגיע עם הרכב הפרטי שלכם או לשכור רכב במיוחד לצורך הטיול. תוכלו לבצע השכרת רכב בחולון או בעיר אחרת שנמצאת בסמוך לאזור המרכז וממנה אפשר לעלות במהירות על הכביש המוביל לפארק.

גבעת השקמים

גבעת השקמים הממוקמת בסמוך לשכונת צהלה הייתה עד לשנת 2011 גבעה מוזנחת, אולם בעקבות תהליך שיפוץ ושיקום מצד עיריית תל אביב והתושבים, היא הפכה לפנינה של ממש. ניתן לטייל ברגל או עם הרכב באזור החורשות וכן לעצור בתצפית רצועת הנופש המשקיפה אל עבר אזור תל אביב וכן רמת השרון. מגבעת השקמים אפשר להמשיך לסיור בשכונת צהלה המאופיינת בבתים פרטיים לצד מדשאות וכן מתקני משחקים המיועדים לילדים ופתוחים לכלל הציבור, בכל ימות השנה.

חשוב לדעת שבהרבה מקרים יש צורך בנסיעה בתנאי שטח, ולכן רכב שטח יוכל לתת את המענה הטוב ביותר לטיול שלכם וגם להימנע מלגרום נזקים לרכב הפרטי שלכם.

נווה צדק

שכונת נווה צדק הפכה בשנים האחרונות לאחת מהשכונות הטרנדיות והיפות בישראל, לא מעט בזכות הליך פיתוח ושימור מוקפד. בנווה צדק תוכלו לבלות יום שלם הכולל בין היתר ביקור במסעדות ובתי קפה, לצד טיול בסמטאות הקסומות שהפכו את נווה צדק לפריז הקטנה בעייני רבים. בסמוך לשכונה ישנם חניונים וניתן להמשיך עם האוטו גם לחוף הים הסמוך, לטובת טיול קסום באחד מהרחובות היפים בישראל.

מקורות הירקון

טיול נהדר אותו אפשר לקיים במרכז הארץ חייב לכלול את מקורות הירקון, אחד מהאזורים היפים באזור המרכז. במקום מדשאות מטופחות, מתקני משחקים ומקום מוסדר בו ניתן לקיים פיקניק ועל האש. אזור מקורות הירקון עבר בשנים האחרונות תהליך שיקום שבמסגרתו מימי הירקון טוהרו ועל כן מדובר ביעד יפהפייה ומומלץ מאוד לטיולים.

יער קולה

בסמוך לראש העין ממוקם יער קולה המושך אליו אלפי מבקרים מדי שנה, וזאת בשל אטרקציות רבות הכוללות בין היתר את אנדרטת קולה, אשר הוקמה לזכר 32 הלוחמים שנפלו בזמן מלחמת העצמאות בשנת 1948. אפשר להמשיך עם הרכב מהאנדרטה כ-800 מטר ולהיכנס ליער באופן רגלי, כאשר היער יציג לכם את הטבע הקסום והמיוחד של הארץ. ביער אין שבילים מסומנים ועל כן רצוי להגיע בשעות הבוקר עד הצהריים, מתוך מטרה לנצל את היום במלואו.

לסיכום

לא צריך לנסוע רחוק בשביל טיול. במרכז ישנם לא מעט יעדים שיעניקו לכם ולבני המשפחה יכולת להפיק טיול בלתי נשכח, במינימום מאמץ ועם חזרה מהירה הביתה. שימו לב כי בזמן סוף השבוע רבים מהיעדים אותם ציינו כאן במדריך עמוסים במבקרים ועל כן עדיף להגיע מוקדם, כל זאת כחלק מיצירה של טיול עם רכב המתבצע במרכז הארץ – ובמסגרתו מנצלים כל רגע.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה