טיפים לעיצוב מטבח בריא

$(function(){setImageBanner('4aac550c-50ae-474c-ae6e-7665643ef284','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

כמה פעמים החלטתם לשנות את אורח החיים בבית מקצה לקצה? לא עוד ממתקים, מאפים שמנוניים ומשקאות ממותקים ומלאים בצבעי מאכל. מעתה הבית יתנהל על טהרת התזונה הבריאה עם ארוחות משפחתיות מסודרות ומזינות, פעילויות ספורט ושתיית הרבה מים. תודו שברוב הפעמים מדובר בהחלטה מעולה, שנשארת בגדר החלטה. הביצוע, איך לומר, לא תמיד מתבצע. משפחות רבות לא מצליחות לממש את השאיפה לאורח חיים בריא.

פעמים רבות המכשולים הם טכניים לחלוטין כמו ארגון לא יעיל של המטבח, כלים ישנים שכבר אין חשק להשתמש בהם ועוד כהנה תירוצים. אז מה אפשר לעשות? הרבה מאוד. אם אתם משפצים או עוברים דירה – זו הזדמנות מעולה להתאים את המטבח כמובן, אבל גם במטבח קיים אפשר לעשות לא מעט פעולות פשוטות שישדרגו פלאים את הרגלי התזונה המשפחתיים. אספנו מגוון עצות לעיצוב וסידור המטבח באופן שיעודד אימוץ אורח חיים בריא.

מים טעימים – שתייה מרובה

כיום ברור לכולם ששתיית מים היא אלמנט מרכזי באורח חיים בריא, בעוד ששתייה ממותקת ידועה כגורם בולט להשמנת יתר, לסוכרת ולחורים בשיניים. לרובנו מי הברז פשוט לא טעימים ושוב אנחנו בוחרים להמתיק עם סירופ או לשתות משקאות ממותקים בבקבוקים. וחבל שכך. על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות, בני המשפחה אכן שותים יותר מים כשהם זמינים וטעימים. יש לא מעט פתרונות נוחים שיגבירו את צריכת המים של בני המשפחה. מרכישת בקבוקים, דרך הצבת בר מים מינרלים או ברי מים מעוצבים ומתקדמים, המתאימים כמעט לכל מטבח ובחלקם יש גם מים מוגזים.

freepik

מכשירים בריאים למטבח

יש מכשירים רבים למטבח שעושים חשק לטרוח. למשל, בלנדר איכותי להכנת שייקים של ירקות ולא רק פירות. סכין מעולה, קולפן איכותי וקרש חיתוך טוב הם מוצרים שיגרמו לכם לרצות לקלף, לחתוך ולקצוץ במרץ. גם מדיח כלים הוא אביזר שמעודד את השימוש במטבח, כשלא צריך לשטוף אחר כך את הכלים. לעומת זאת מהצ'יפסר כדאי להיפרד, ומהר. 

משטח עבודה

כשמתכננים מטבח מומלץ לדאוג למשטח עבודה מרווח ככל האפשר. משטח עבודה קטן וצפוף הוא מתסכל ומעייף ולא עושה חשק לבשל. מטבח שיש בו מקום לעבוד מאפשר לשתף את בני המשפחה הקטנים בהכנת הארוחה – מה שמומלץ על ידי כל מומחה תזונה או ילדים באשר הוא. יכול להיות שארגון מחודש של ארונות המטבח שלכם יפנה מקום הכרחי, לא צריך מטבח חדש בשביל זה ושווה לנסות. אם אתם בשלב התכנון למטבח חדש הקפידו על משטח שעשוי מחומר שאינו מסוכן ואינו צובר חיידקים (שיש, אבן קיסר, גרניט, נירוסטה נחשבים לבטוחים ביותר), התאימו את גובה המשטח לגובה שלכם ולמרות הטרנד לבניית אי, אם המטבח שלכם קטן - אל תתפתו לכך, אם תקשו על המעבר ותרגישו חסומים, לא תרוויחו כלום מהאי. 

freepik

תאורה

נוחות, כבר אמרנו, היא ענין ראשון במעלה במטבח והתאורה היא חלק בלתי נפרד מהעניין. מעבר לאווירה שיוצרת התאורה במטבח, יש לה משקל פרקטי וגם בטיחותי בדרך כלל התאורה המרכזית מהתקרה לא תספיק למטבח, בגלל הצל שמוטל על משטחי העבודה, ולכן נדרשת תאורה גם מעל המשטחים.

סדר בריא

הטיפ הבא נשמע מובן מאליו, אבל כולנו צריכים דחיפה קלה כדי לקום באמת מהספה ולעשות סדר בארונות ובמגרות המטבח. אז ככה: מוצרים שייקברו עמוק בארון יישארו שם ולכן כדאי להציב במקומות נראים לעין את המוצרים הבריאים, את הקטניות והדגנים הצבעוניים את שמן הזית והקמח המלא. שווה למיין את המוצרים לפי סוגים ולאפסן בקופסאות וסלסלות יפות ופרקטיות. פסטות, אורז, קמח ועוד נראים כל כך יפה בתוך צנצנות זכוכית מהשוק. זה ממש עושה חשק להשתמש בהן שוב ושוב וישדרג את תזונתם של בני הבית.

לכולם ברור כיום כמה חשוב לשמור על תזונה נכונה ועל אורח חיים בריא. ידוע גם שארוחות משפחתיות משותפות ובריאות תורמות לאווירה נעימה בבית ומשפרות את התקשורת בתוך המשפחה. מכיוון שלחלל המטבח יש חלק מרכזי בתהליכים האלה ובהוויה המשפחתית בכלל, שווה להשקיע, לעצב ולהתאים אותו לשינוי שעוברת המשפחה. כדי שהשינוי יהיה אמיתי ויחזיק לאורך זמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה