טיפים לתכנון ועיצוב דק

$(function(){setImageBanner('9e04b010-4caa-4759-9430-0861d3a2e1f5','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

היתרון בתכנון ועיצוב דק יבוא לידי ביטוי בייחודיות שלו וביכולת להתאים אותו באופן אישי לכל חלל ולכל סגנון עיצוב.

תמונה - "שולץ את בן מאיר עץ ורעפים"

. דק מעץ טבעי יהיה אלמנט מהודר ומרשים שיאפשר חופש עיצוב וביטוי אישי לחלל. הנראות שלו כחומר אורגני ואלסטי אך עם זאת עמיד ויציב, הופך אותו לאלמנט שנוח מאוד לעצב אותו בצורות שונות, בזוויות ובגוונים שונים. תוכלו למצוא היום ברשת תוכנות שמיועדות לעיצוב דקים, שהן יחסית פשוטות לתפעול ומאפשרות התבוננות עילית וניתן לעשות באמצעותן שינויים ושיפורים עד למראה הסופי שתעדיפו. כדי להתקין דק שיגיע עם אמירה עיצובית - להלן עוד כמה טיפים שיכולים לסייע לכם. 

עיצוב הדק

כמויות אדירות של דקים נבנו בעשורים האחרונים, מה שמצביע אולי על היעדר ברעיונות עיצוביים לדקים. אולם, ניתן להיכנס לגלריית תמונות ברשת ולהיחשף למבחר עצום של סגנונות עיצוב, לצפות בכל אותם סגנונות עיצוביים מקוריים וכך לאתר את העיצוב שיתאים בדיוק לגינה שלכם או לחלל הבית.

קחו בחשבון את טעמכם האישי ואורח חייכם                                                                 

תתחילו ברעיון כללי של מה יכול לשפר משמעותית את החוויה של השהייה בבית, בעיצוב ובצורת ההתקנה של הדק. לדוגמא, אם תרצו לעצב פינת "זולה" שמציעה אווירה יותר נינוחה ונעימה באמצעות דק, או אולי להרחיב את החלל של חדר האוכל על ידי דק. היה ואתם בשלנים שנהנים לארח תוכלו ל"השתולל" עם בניית דק במטבח שבחצר. התייעצו גם עם שאר בני הבית לגבי העדפותיהם והתחשבו בהם.

איכות הדק                                                                                                               

בכל תכנון ועיצוב דק יש לבחור דק מעץ שהוא איכותי ושיחזיק לאורך שנים. דק שהוא לא איכותי יכול להיהרס ולהראות מאוד מוזנח, לרבות אם לא השקעתם בו ולא תחזקתם אותו. אז אם אתם כבר מוציאים סכום של כסף על דק, תדאגו שיהיה דק מחומר איכותי ועמיד ביותר. בין הדקים הפופולאריים שיש כיום תמצאו: דק איפאה, דק במבוק, דק סינטטי, דק אורן ועוד.

מידות ותכנון מקדים                                                                                                    

כל תכנון מקדים להתקנה של הדק, יחסוך מכם טעויות וזמן. בהיבט של תכנון המבנה של הדק בחלל - דק מלבני נחשב כיום למבוקש והוא גם יחסית קל להתקנה.

כמו כן, יש לקחת בחשבון כל אילוץ שקיים בשטח ולהתחשב בסכום שהקצבתם, מדובר בהרכבה שהיא יחסית פשוטה, אך משתלמת ביותר. עיצוב בעל גישה שונה יספק לחלל מראה מקורי ואקסקלוסיבי.

התאמה לנוף                                                                                               

מומלץ לשים דגש על דק שמשלב את הנוף סביבו, הן בגוונים שלו והן בעיצוב הכללי של החלל. אם הדק יהיה גס מידי וישתקף מולו נוף עדין, זה עלול ליצור קונטרסט נוקשה וכדאי לחשוב על בחירה בדק עדין יותר. גם לגוון וצבע הדק יש חשיבות ודקים בהירים יתאימו לחלל עם גוונים צבעוניים וההפך.

חיבור נכון בין הבית לגינה                                                                                    

היה ומדובר בתכנון ועיצוב דק בגינה כדאי לבחור דק שתואם לסגנון פנים הבית או ההפך – תעצבו את מתחם הדק בצורה שונה לגמרי, עם דגש על כל האטמוספרה שבחוץ.  רעיון מעולה יהיה לעבוד עם חומר שהוא שונה המספק  הפרדה טבעית, אריחי אבן בהירים כמעט תמיד יראו נהדר צד רצפת דק, בין אם הדק עשוי מעץ טבעי או מדק סינטטי. שילוב מסקרן ונכון בין חומרים שונים יסייעו לחיבור / הפרדה ברורים של חלל הבית והמראה החיצוני שלו.

המאמר נכתב באדיבות חברת "שולץ את בן מאיר עץ ורעפים" מחסן עצים און ליין https://shults.co.il/

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה