יעילות טיפול PRP לאובדן שיער

$(function(){setImageBanner('25ab16f3-0c92-406a-a048-f9e77ae179df','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פלזמה עשירה בטסיות דם, או בקיצור PRP, היא שיטת טיפול שרופאים משתמשים בה כדי להאיץ את הריפוי באזורים שונים בגוף. שיטה זו עוזרת גם להשבת צמיחת השיער.

טיפול באובדן שיער

במקרים רבים, רופאים בוחרים טיפול PRP כשנשירת שיער נובעת מאלופציה אנדרוגנית, מצב שכיח שגורם לזקיקי השיער להתכווץ. אצל גברים מצב זה נקרא התקרחות גברית. נשירת שיער והתקרחות הן בעיות מרכזיות לגברים ונשים. הטיפול הפופולרי ביותר לנשירת שיער הוא השתלת שיער ושיטת FUE, מיצוי יחידה זקיקית, כמו גם טיפול PRP, פלזמה עשירה בטסיות דם.

אלו הם ההליכים היעילים ביותר להשתלת שיער, וגישה שמשלבת טיפול PRP בהליך FUE להעצמת תוצאות צמיחת השיער, היא גישת הטיפול הטובה ביותר. PRP נמצא היום בשימוש נרחב עם FUE בעולם הניתוחים לשיקום שיער.

למרות שזוהי גישה חדשה יחסית, עדויות מדעיות מציעות שהטיפול מקדם צמיחת שיער. במאמר זה, נסביר איך רופאים משתמשים בשיטת טיפול PRP על מנת לטפל בנשירת שיער.

השתלת שיער בשיטת FUE

הבנת הנוהל של שיטת FUE חשובה להשגת תוצאות יעילות לאחר טיפול PRP. FUE הוא הליך פשוט שלוקח פחות זמן. זוהי טכניקה להסרת יחידות הזקיקים מאזור הרקפת לאתר הקירח, אבל באופן שאינו פולשני ובדיוק רב יותר.

השיטה היא לבצע חתך בעור וביחידות הזקיקים, והפרדתם מהרקמה שמסביב, ולאחר מכן יחידות הזקיקים נמשכות ישירות מהקרקפת ומושתלות לאתר הקירח. תהליך זה כרוך בזמן החלמה מהיר עם פחות כאבים. המטופלים משיגים תוצאות של שיער טבעי למראה לטווח הארוך מאוד.

מה זה טיפול PRP?

טיפול PRP משמש להשגת תוצאות מעולות לאחר סיום הליך FUE. הטחול משפר את התוצאה, ומשיג פתרון לבעיית נשירת השיער באמצעות הזרקה.

בטיפול זה, הדם של המטופל נלקח במהלך ביצוע ההשתלה, מטופל במכונת צנטריפוגה שמפרידה בין כדוריות הדם האדומות לרכיב פלזמה דמוי נוזל, שמכיל תאי דם לבנים וטסיות דם עשירות בגורמי צמיחה וריפוי, והזרקת הדגימה חזרה למטופל. פלזמה מועשרת בטסיות דם עוזרת לקדם את צמיחת השיער ואת פעילות זקיקי השיער המושתלים.

טיפול PRP הוא טיפול באובדן מינימלי פולשני שמשתמש בגורמי הצמיחה ובטסיות הדם הקיימות בדם המטופל, על מנת להילחם בהשפעות של נשירת שיער הקשורה לגיל. כטיפול אוטולוגי, כלומר, שימוש ברכיבים טבעיים שנמצאים בגוף המטופל, הטיפול מגיע ללא סיכון לתגובות אלרגיות או תופעות לוואי שליליות.

תוצאות הטיפול מבטיחות מאוד, בתנא שבוחרים את הרופא הנכון

טיפול PRP עוזר להחזיר את הביטחון של המטופל, שאבד בגלל אובדן השיער. טיפול PRP שמשמש לבדו, אינו מניב תוצאות יעילות, אבל כאשר משלבים אותו עם ניתוח להשתלת שיער, הוא נותן תוצאות מצוינות.

PRP מוביל לתוצאות של שיער סמיך ומלא יותר ולהאצת תהליך הריפוי לאחר השתלת שיער. הליך זה משפר את תהליך השתלת השיער בשיטת FUE ועוזר להכפיל את צמיחת השיער.

טיפול זה משמש לרוב כהליך צמיחת שיער ממריץ צמיחה, וברב המקרים דורש מספר מפגשי טיפול במשך שלושה חודשים עד חצי שנה, על מנת להתחיל להציג תוצאות. לכן חשוב לבדוק איזה סוג של הליך הרופא עשוי לבחור, ולדון איתו לגבי שיטת הטיפול שהוא נוקט בה, לפני שתתחילו את הטיפול. הקפידו גם לבקש לראות תמונות של 'לפני' ו'אחרי' של מטופלים קודמים.

יתרונות טיפול PRP

היתרונות העיקריים של טיפול PRP הם קביעות ותוצאות טבעיות למראה. תוצאות המראה הטבעיות משלימות את צמיחת השיער הטבעית של קו השיער ותווי הפנים של המטופל, ומעניקה השפעה נעימה לכלל הפנים כמראה אסתטי וצעיר יותר היא בעלת משמעות רבבה עבור כל אדם.

ההליך אינו לוקח הרבה זמן והוא פשוט, והתוצאות שמושגות לאחר מכן דוות למראה טבעי שהיה לשיער המטופל בעבר.

בטיחות הטיפול

טיפול PRP לנשירת שיער נחשב לבטוח מאוד מכמה סיבות:

הטיפול מבוסס על דם המטופל. לכן אין סכנה לתגובות שליליות שמיוצרות על ידי מערכת החיסון, רגישות יתר או תגובות של גוף זר.

גישה סטרילית בכל שלב. טיפול PRP שימושי במקרה שלמטופל יש מצב רפואי בסיסי שגורם לו להידבקות בזיהום.

אין דלקת או תופעות לוואי. אין תופעות לוואי חמורות שמופיעות לאחר הטיפול, היות וההזרקות הן מקומיות וממוקדות ביותר.

טיפול PRP, שמשמש לשיקום שיער, מייצר תוצאות נהדרות. בעזרת מחטים דקיקות, ה-PRP של המטופל מוזרק לקרקפת. בהמשך, גורמי הצמיחה בתוך תאי הדם עוברים ומפעילים צמיחת שיער. טיפול זה מתאים גם לגברים וגם לנשים, והתוצאה הסופית היא מראה שיער מלא ובריא יותר.

בחלק מהמקרים, אם המטופל רגיש ביותר לכאבים או חוסר נוחות, הרופא משתמש בתרסיס הרדמה או חומר קירור מקומי. אין כמעט פרק זמן של השבתה בעקבות ההליך, ותוכלו לחזור לשגרה כבר למחרת, ללא שום זכר לזריקות ה-PRP שקיבלתם.

יעילות טיפול PRP

על פי מחקרים אחרונים, טיפול PRP לנשירת שיער נחשב לטפול יעיל ובטוח לרוב המכריע של המטופלים. רוב המטופלים חווים שיפור חיובי ומרגש בצמיחת השיער שלהם, מבחינת העובי וצפיפות השיער תוך מספר שבועות מסיום הטיפול.

כדי לחוות את ההשפעות המוצלחות של טיפול PRP, על המטופלים להימצא מתאימים להליך. בעוד שרוב המטופלים שסובלים מאלופציה אנדרוגנטית, או נשירת שיער שקשורה לגיל, נוטים להיות מועמדים לטיפול זה בשל הבטיחות הכוללת של ההליך והיעדר תופעות לוואי, רק ייעוץ אישי יכול לקבוע במדויק את מועמדותו של המטופל לטיפול.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה