כך תמנעו סכנת חנק מילדכם - תחצו את הענבים שלהם!

$(function(){setImageBanner('0ede46ef-0a4c-4b81-8b48-8b66f668df5e','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ענבים הם ממאכלי הקיץ האהובים ביותר על ילדים. הם מתוקים ומרווים, הולכים מצוין עם בילוי בבריכה או בים, וגם משמשים תחליף טוב עבור ממתקים בבית. אולם עבור ילדים קטנים אפילו הפרי הקטן הזה מהווה סכנה לחנק. לכן, הקפידו לחצות אותם כאשר אתם מגישים ענבים לילדים.

freepik

ממתק של הטבע

כבר בעונת האביב מתחילים הענבים להופיע יותר ויותר על מדפי המרכולים, על זניהם השחורים והירוקים והטעם המתוק – חמצמץ שכולנו אוהבים. עד מהרה הופכים הענבים לאחת הקניות הבסיסיות ברשימה שלנו ושוכנים אצל כולם במקררים בבית. אכן, זהו פרי שכולם אוהבים מגדול ועד קטן וגם יש לו יתרונות בלתי מבוטלים. לדוגמא, הענבים מכילים ויטמינים, מינראלים ונוגדי חמצון הטובים לבריאות. מצד שני, הם גם מכילים לא מעט סוכרים, ולכן, למרות שהם עדיפים בהרבה על הממתקים המעובדים שילדים ומבוגרים צורכים, גם את הענבים יש לאכול מבלי להגזים.

סכנת החנק בילדים

למרבה הצער, עשרות ילדים מגיעים בשנה לבתי החולים לאחר שנחנקו מבליעת גופים שונים, החל במאכלים כמו פירות ואגוזים, ועד לצעצועי פלסטיק קטנים שהכניסו לפה. אכן, קנה הנשימה של הילדים הינו צר מאוד יחסית לזה של מבוגרים, והם גם נוטים לשאוף את המזון אל דרכי הנשימה, ולכן בהחלט מצויים בסיכון לחנק. מסיבה זו ממליצים הרופאים וארגונים כמו "בטרם" לשמירה על בטיחות הילדים, על מספר כללי זהירות בנושא זה. כך לדוגמא, אם מגישים ענבים לילדים עד גיל חמש ההמלצה הגורפת היא לחצות את הענבים לשניים, כמובן על מנת להקטין את הגודל בחצי. בנוסף, אם מדובר בפעוטות רכים בשנים, ההמלצה היא אפילו לא לחתוך את הענבים אלא להגיש אותם במחית.

עוד המלצות למניעת סיכון לחנק

ארגון "בטרם" ממליץ על עוד מספר דרכי התנהלות בנושא מלבד בהגשת ענבים לילדים. כך למשל, לפי הארגון יש לחתוך כל מאכל עגול כמו מלפפונים, עגבניות שרי ונקניקיות, ובכל מקרה לחתוך מזון לחתיכות אם מדובר בילד צעיר בשנים. כמו כן, יש לוודא שהילדים אינם עוסקים בפעילות כלשהי כאשר הם אוכלים, וחשוב ללמד אותם כיצד לועסים היטב את המזון. מלבד זאת, אם מדובר בילד מתחת לגיל חמש יש להימנע מלתת לו לאכול מזונות הנוטים להתנפח לאחר האכיל כדוגמת בוטנים, שקדים ואגוזים, ובכלל – יש להרחיק מהישג ידם של ילדים קטנים ופעוטות חפצים קטנים העלולים לגרום לחנק.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה