כללים לנסיעה בימי הקורונה

$(function(){setImageBanner('8f662891-ba0b-4f43-875f-d465cb93501d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

על מה חשוב להקפיד בימים אלו בעת נסיעה במכונית או בתחבורה הציבורית?
ענת פלדמן

Shutterstock

לצד הנחיות משרד הבריאות ישנו גם השכל הישר – ככל שנדע יותר ונשמע לכללים, כך הסיכוי להידבק ולהדביק יורד. לצד ההנחיות עצמן ישנו גם ההיבט של המשמעויות הנלוות אליהן – האם החוקים שחלים בעתות אחרות עדיין חלים ועל מה חשוב במיוחד להקפיד בימים?

הכללים הרגילים עדיין חלים

גם אם נפח התנועה ירד והתנועה בכבישים דלילה, עדיין כל חוקי התנועה הרגילים עדיין תקפים. הדבר נוגע הן לחוקי התנועה כגון ציות לרמזורים ותמרורים, שמירה על מהירות והקפדה על זהירות, והן על חוקי הרישוי – אין לנסוע ללא רישיון רכב בתוקף (משרדי הרישוי פתוחים גם בימים אלו), ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא ביטוח רכב חובה. למרות הירידה בהיקף תאונות הדרכים, מומלץ כלל לא לוותר על ביטוח מקיף לרכב לא רק בשל הכיסוי הכספי לתיקון הרכב בעת תאונה אלא גם עקב העלייה במספר גניבות הרכב. חשוב במיוחד להדגיש את חשיבות קיום כיסוי לשירותי דרך וגרירה בימים אלו דווקא בגלל מיעוט התנועה בכבישים וכן את הירידה בהיקף פעילות המוסכים.

כללי נסיעה ברכב פרטי

יש להקפיד ולנסוע עם מיעוט נוסעים ברכב – עד שני אנשים לרכב – נוסע ונהג. ישנם מספר מצבים בהם ניתן לנסוע עם יותר מאשר שני נוסעים בלבד – אך גם במקרים אלו רצוי להימנע מנסיעה בה נוסעים יותר משלושה אנשים ברכב אחד.

נסיעה של יותר משני נוסעים אפשרית אם כל הנוסעים חולקים אותה דירה, וגם אז רק לצרכים חיוניים כמו צרכים רפואיים, או כאשר הורה שנדרש לתפקיד חיוני מסיע ילדים למשמורת אצל מבוגר אחר או כדי להסיע ילדים בין הורים גרושים.

כללי נסיעה ברכב שכור או שעתי

למעט כל הכללים הרגילים התקפים בכל הימים וכללי הנסיעה ברכב פרטי, חשוב במיוחד להקפיד על עוד מספר כללים ובפרט – ניקוי יסודי של גלגל ההגה, מוט ההילוכים, ידיות הרכב וכל מתג בו עלולים לגעת בעת הנהיגה לפני ואחרי תום הנסיעה.

עצה זו מתאימה גם עבור רכב פרטי, אולם היא חשובה במיוחד ברכבים המחליפים נהגים, כגון רכב שכור, רכב שכור על פי שעה או מוניות בהן הנהגים מתחלפים.

כללי נסיעה במונית

נסיעה במוניות אפשרית בימים אלו אך חשוב להקפיד על הכללים הבאים: נסיעה במונית מוגבלת לנוסע יחיד למעט במקרים בהם יש צורך בליווי רפואי או ליווי קטין למשמורת או בין ההורים, או לנסיעה במסגרת טיפולי רווחה.

חשוב להקפיד בעת הנהיגה על חלונות פתוחים, אוורור בדרגה 2 ומעלה כאשר ישנה כניסת אוויר חיצוני לרכב. יש לנקות את משטחי המונית בין נוסעים. הנהג והנוסעים יעטו מסכות בזמן הנסיעה. פטורים משימוש במסכות ילדים עד גיל 6  ואנשים בעלי מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית המתקשים באופן משמעותי בשימוש במסכה. יש להשתמש בכפפות חד פעמיות ורצוי להחליפן מיד לפני ובתום הנסיעה. הנהג יחטא את משטחי הרכב בין נוסעים.

כללי נסיעה בתחבורה ציבורית, רכבות, רכבת קלה והסעות

ניתן לארגן הסעות למקומות העבודה ובתנאי שהן עומדות בכללים הבאים: אחרי הנהג יש להשאיר שורת רווח. בכל ספסל ישב אדם יחיד. יש להשאיר מרווח של 2 מטרים בין אנשים עומדים. לאחר כל נסיעה יש לאוורר את הרכב ולנקות ולחטא את המשטחים. לאחר הנסיעה, על הנוסעים לשטוף היטב את ידיהם. הנסיעה בתחבורה הציבורית ובהסעות אסורה למי שחום גופו שווה או עולה על 38 מעלות או שמגלה תסמיני מחלה כגון שיעול או קוצר נשימה. בזמן הנסיעה יש להקפיד על פתיחת החלונות.

ככלל, רצוי להימנע ככל הניתן מנסיעה בתחבורה הציבורית ולהצטייד בכל אמצעי המיגון האפשריים בנסיעה כזו, לא רק מסיכות שחובה ללבוש אותן לכל משך הנסיעה אלא גם כפפות ואמצעי חיטוי נוספים כאלכוהול ג'ל ומטליות חיטוי. רצוי להחליף כפפות בצורה בטוחה לאחר הנסיעה ולשטוף ידיים היטב.

חשוב לציין כי ההנחיות כל הזמן מתעדכנות וניתן להתעדכן בכל עת באתר משרד הבריאות.

כדי למנוע התפשטות מהירה של הקורונה, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות לא רק בבתים ובמרחבים הציבוריים אלא גם בשעת נהיגה ולא לשכוח גם את הכללים הרגילים החלים בכל עת על הנהג והנוסעים.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה