כל הפרטים על משיכת כספים מקרן השתלמות בתקופת הקורונה

$(function(){setImageBanner('c2eb1209-f680-4ff3-bdd5-e973e2c51646','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

תקופת הקורונה וההגבלות על המסחר גרמה לרבים לקשיים כלכליים. המדינה ניסתה להבין כיצד ניתן לבוא לקראת בעלי העסקים ולהקל על תושבי המדינה, מבלי שהיא בעצמה תצטרך להכניס את היד עמוק לכיס. כך קרה שלצד מגוון הטבות שניתנו לעסקים כמו מענק חד פעמי וסיוע לעצמאיים, גם נמצא פתרון צדדי שנוגע למשיכת כספים מקרן ההשתלמות. אז במה מדובר, האם זה כדאי ומה חשוב לדעת לפני שמקבלים החלטה? אבנר הייזלר, מומחה בתחום הפיננסים, ניגש לעשות סדר בנושא אחת ההזדמנויות המדוברות ביותר בשנה האחרונה.

pixabay

בואו לבדוק אם אתם עומדים בתנאים

כפי שמבהיר אבנר הייזלר בדה מרקר, יש הזדמנויות שלא מתאימות לניצול בנקודת זמן מסוימת, וכך גם נכון הדבר בכול הנוגע למשיכת כספים מקרן ההשתלמות. לפני שניגע ביתרונות ובחסרונות, נעצור להבהיר עבור מי האופציה פתוחה ובאלו תנאים נדרשים לעמוד. תוכנית זו, שהיא חלק מהסיוע הכלכלי שאישרה המדינה בחודש יולי האחרון, פתוחה עבור כל אחד מ-3 המקרים הבאים:

  • עובד/ת שהוא או בן/ת זוגו יצא לחל"ת.
  • במקרה שבו ההכנסה החייבת, החודשית והממוצעת (מה-1.3.2020 עד החודש שקדם להגשת הבקשה) ירדה ביחס להכנסה החודשית הממוצעת בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
  • במקרה בו עובד או בן/ת זוגו פוטרו מ-1.3.2020 ועד הגשת הבקשה.

מדברים במספרים

מי שימצא לנכון לנצל את ההטבה, צריך לדעת שהאופציה פתוחה עד 9.2.21 וניתן בסה"כ למשוך כ-6 פעמים, פעם 1 עבור כל חודש, כאשר כל משיכה אינה יכולה להיות גבוהה מ-7,500 ש"ח. כמו כן, נתונים אלו נכונים עבור סך החשבונות של קרן ההשתלמות וכל עוד לא הופקדו כספים מעבר לתקרה המותרת. מי שייבחר בכך ייהנה מפטור ממס. מה קורה אם מבקשים למשוך סכומים יותר גבוהים מתקרת ההפקדה? במקרה כזה, יש לצפות למיסוי בגובה 25% - אופציה הרבה פחות אטרקטיבית.

 יתרון כנגד חיסרון

מצד אחד, מדובר בהזדמנות למשוך כספים ללא מיסוי. מצד שני, מדובר בחיסכון שכבר לא יהיה נזיל בעתיד, נתון חשוב במיוחד כשמדובר בחלק מהצבירה הפנסיונית. כמו כן, אם מושכים מקרן השתלמות שאינה נזילה, היו ערוכים לכך שהיא תיסגר עבור הפקדות חדשות. מהי השורה התחתונה? כפי שמציין אבנר הייזלר בראיון בדה מרקר, הזדמנות עסקית היא לרוב אישית וכך גם פה. בכול זאת מנסים להבין מה נכון? מי שצריך את הכסף, בהחלט ימצא שמדובר בהזדמנות הגיונית ורווחית. מצד שני, אם הכסף אינו הכרחי, מוטב להשאיר אותו סגור בקרן, כי רק כך הוא ימשיך לצבור רווח, שגם בעתיד יהיה פטור ממס (כולל מס רווחי הון).

3 דגשים חשובים

ראוי לדעת שההזדמנות פתוחה לא רק עבור שכירים, אלא גם עבור עצמאיים. עוד נציין שכל עוד לא נוגעים בקרן, היא תיפתח כעבור 6 שנות חיסכון. מהו הדגש השלישי? אם בוחרים למשוך את הכספים לפני וללא קשר לתוכנית הסיוע, נדרשים לשלם 47% מהיתרה - מס בגין פירעון מוקדם.

מקבלים החלטה - כיצד מגישים בקשה?

השתכנעתם שזוהי ההזדמנות לאפס שנה כה קשה? כל שעליכם לעשות הוא להגיש טופס בקשה למשיכת כספים, לצלם צ'ק מבוטל ותעודת זהות, להצהיר על עמידה בתנאי משיכה וכמובן לצרף חתימה. מהרגע שמסיימים להגיש את הבקשה, התשלום יועבר לחשבון הבנק בתוך 7 ימי עסקים. אם הכסף נכנס באחד משלושת ימי החודש הראשונים, אז משיכת הכספים תתאפשר רק מהיום הרביעי בחודש.  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה