למה הביטוח לנהג חדש יקר מביטוח לנהג ותיק?

$(function(){setImageBanner('a0c3fcf9-f3b9-41ab-be2b-7343667b8006','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

שיעורי הנהיגה היקרים של המתבגרים בבית אומנם מסתיימים עם ההצלחה במבחן הטסט וקבלת רישיון הנהיגה, אולם את התשלומים למורה הנהיגה מחליפה הוצאה אחרת: הוספת הנהג החדש והצעיר לביטוח הרכב.

pixabay

לאחר שנים ארוכות בהן מיומנויות הנהיגה, הזהירות והוותק עמדו לזכותכם, הצורך לבטח את הנהג החדש בבית מכביד באופן ממשי על עלויות הביטוח.

נהג חדש, נהג צעיר ומה ההבדל ביניהם

נהג צעיר נקבע על פי הגדרת גיל בלבד, בה נכלל כל נהג אשר גילו צעיר מ- 24 שנים. חלק מחברות הביטוח עושות הפרדה ומגדירות נהגים עד לגיל 21 ולאחר מכן עד גיל 24, כאשר הן מקלות על המבוטח בעלויות הביטוח כבר עם הגיעו לגיל 21, ופוטרות לחלוטין מן הסטאטוס נהג צעיר עם ההגעה לגיל 24.

הגדרתו של נהג חדש אינה נוגעת לגילו, כי אם לוותק הנהיגה שברשותו, כאשר נהג חדש נחשב כל מי שטרם חלפו שנתיים ימים ממועד הנפקת רישיון הנהיגה עבורו.

במקרים רבים הסטאטוסים הללו באים יחד, אולם קיימים גם מקרים בהם הוצאת רישיון נהיגה לאחר גיל 24 מגדיר את הנהג כנהג חדש, ללא תוספת הנהג הצעיר.

מדוע עולה מחיר הביטוח עם הוספת נהג חדש?

עלותה של פוליסת ביטוח רכב נקבעת בהתאם לרמת הסיכון המוערכת. באמצעות מערך מתקדם וניהול סטטיסטי קובעת חברת הביטוח את רמת היכון בכל פוליסה (בתחום ביטוח רכב ובתחומים נוספים בענף הביטוח), כאשר ככל שרמת הסיכון גדלה - עלות הפוליסה גדלה אתה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נהגים חדשים ונהגים צעירים מעורבים בלמעלה מחמישים אחוזים מתאונות הדרכים המתרחשות בישראל מדי שנה, כאשר לגיל ולוותק בנהיגה קיימת השפעה של ממש על המיומנות והאחריות של הנהגים בכביש.

פוליסות ביטוח רכב רבות נמכרות בהוזלה משמעותית לנהגים בוגרים (מעל גיל 40), ותיקים ובעלי עבר ביטוחי נקי (ללא תביעות ביטוח בתקופה אשר עולה על שלוש שנים בהם המבוטח החזיק ברכב בעל פוליסת ביטוח על שמו). ההוזלה המשמעותית הניתנת בשם מיעוט הסיכונים, באה לידי ביטוי בעליית תעריפי הביטוח עם הגדלת היקף הסיכון, בנהיגה של נהג חדש ברכב.

כיצד ניתן להוזיל את העלות?

לפני הכל, חשוב לדעת כי עלות הביטוח עם הצטרפות נהג חדש למשפחה תעלה, ואין כל דרך לשמר את המחיר הישן. יחד עם זאת, בתכנון נכון ניתן לשלוט בעלות ואף לצמצם אותה:

  • במקרה של מספר רכבים בבית, מוטב להחליט על רכב אחד עליו יוכל הנהג החדש לנהוג - ולבטח אותו בלבד. אין סיבה לספוג את העלות היקרה על שני רכבים או יותר.
  • רכישת ביטוח יומי - עם קבלת רישיון הנהיגה על הנהג החדש מוטלות מגבלות, ביניהן תקופה בת שלושה חודשים בה הוא נדרש לנהג מלווה (נהג בוגר ובעל רישיון בן למעלה מחמש שנים). בתקופה זו מטבע הדברים ינהג פחות, וכדאי לבדוק מול חברת הביטוח רכישת ביטוח על פי ימים או על פי ק"מ, מה שיביא לצמצום ולשליטה בעלות.
  • השוואת מחירים - ביטוח רכב הוא מוצר צרכני בשוק תחרותי, וגם במקרה של נהג חדש ו/או נהג צעיר מומלץ לערוך סקר שוק, להשוות מחירי ביטוח ולנהל צרכנות נבונה. במקרים רבים חברת הביטוח הקבועה תבחר להוזיל את המחיר או לספק הטבה אחרת במטרה שלא לאבד אתכם כלקוחות, ובמידה ולא הגעתם לעמק השווה יימצאו חברות אחרות שיציעו תנאים תחרותיים .

עדכון הנהג החדש בביטוח היא הכרחית, הן כחוק בביטוח החובה של הרכב, אולם בשל רמת הסיכון העולה גם בביטוח הנוסף, במטרה להימנע מתביעות ומהוצאות מיותרות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה