למה מחירי הרכבים החשמליים ירדו?

$(function(){setImageBanner('93c3cb64-73d3-4103-8c46-53280a153d08','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עד לפני כמה שנים, רכב חשמלי נחשב למוצר יקר ולא תמיד נגיש בכל מקום. אולם, בשנים האחרונות חלו שינויים לטובה והתפוצה שלו עלתה. קצת אחרי שאר העולם, גם בישראל החל שוק מקומי שמתפתח באופן מרשים. אז מה קרה ואיזה שינויים צפויים לנו? הנה כמה פרטים מעניינים.

(צילום: Jannis Lucas)

כשאתם נוסעים ברכב שלכם, אתם מודעים לכך שהרכב מזהם ומרעיש, כמו שאר הרכבים שסביבכם. אבל, כמו שאר הנהגים, גם אתם צריכים להגיע לעבודה ולנסוע למקומות שונים ולכן לא תוותרו על הרכב בכזאת קלות בגלל הזיהום, בעיקר כי רכב זה אילוץ תחבורתי שמלווה אתכם כל הזמן. אז איך בכל זאת תוכלו לתרום לאיכות הסביבה מבלי לוותר על הרכב?

הפתרון הוא רכב חשמלי וזה ממש לא מה שאתם חושבים. חלפו הימים שבהם רכב חשמלי היה לעשירים או נחשב ניסיוני בלבד. רכבים חשמליים הפכו לפופולריים מאוד בכל העולם, בייחוד בשנים האחרונות. איך כל זה קרה? בגלל שינויים בעולם התחבורה, בעיקר אצל יצרניות הרכב.

חברות הרכב הגדולות הבינו שדעת הקהל העולמית השתנתה לטובת סביבה ירוקה ובריאה יותר. אנשים ברחבי העולם החלו לשמור על המקום שלהם, לצרוך בצורה חכמה יותר, לבזבז פחות, למחזר ולחנך גם את הדורות הבאים, בעיקר נוכח שינויי האקלים שאנו עדים להם בעשור האחרון. בנוסף, ישנן מדינות שהחלו להגביל שימוש ברכב מזהם ולעודד קנייה של רכב חשמלי שנחשב לסביבתי יותר.

יצרניות הרכב ראו את הפוטנציאל ואת הביקוש לרכב ירוק ובשנים האחרונות החלו לייצר יותר ויותר רכבים חשמליים. מעבר לכך, בחזון של החברות הללו, הן הולכות לייצר רק רכבים חשמליים לקראת העשור הבא, מה שאומר שנראה פחות רכבים המונעים בידי דלק. ברגע שחברות הרכב החלו לייצר יותר רכבים חשמליים, גם היקף הפיתוח והתכנון גדל, כמו גם ההשקעה הכספית האדירה בכל התהליך הזה, דבר שהביא לשינוי גם במחירים לטובת הצרכן.

אחד מהדברים שגרמו להתפתחות השוק החשמלי הוא הורדת עלויות הרכב לצרכן. דוגמא לכך אפשר לראות דרך הסוללה של הרכב. ברכב חשמלי, המרכיב העיקרי הוא הסוללה שנותנת למנוע את הכוח לנסיעה. את הסוללה יש לטעון בחשמל אחת לכמה זמן ממש כמו בטלפון הסלולרי שלנו.

בעבר, מחירי הסוללות היו גבוהים וייקרו את מחירי הרכב, אולם, כתוצאה ממחקר ופיתוח של השנים האחרונות, יצרניות הרכב הגיעו לייצור של סוללות זולות וטובות יותר. התוצאה היא הוזלה של הרכבים עצמם. לפי הנתונים, מחירי הסוללות ירדו בעשר השנים האחרונות בתשעים אחוזים, מה שאומר שמחירי הרכבים ירדו בצורה ניכרת בשנים הללו והצפי הוא שהמחירים ימשיכו לרדת.

אולם לא רק המחיר הפך את הרכבים הללו לפופולריים יותר אלא גם האיכות הגבוהה של הרכבים, כשכל שנה הטכנולוגיה משתפרת, האיבזורים נכנסים כחלק בלתי נפרד והנוחות של הנסיעה הופכת אף היא למרכיב חשוב. לא פלא שבכל שנה צרכנים בכל העולם רוכשים יותר ויותר רכבים חשמליים, כך לפחות עולה מנתוני מכירות בינלאומיים.

ומה בישראל? אמנם אנחנו קצת מאחור, אבל יש כאן שוק חשמלי שהתפתח יפה. יש מגוון של דגמים חשמליים למכירה ובכל שנה מתווספים עוד רכבים כאלה לכבישי ארצנו. בנוסף, בשנה האחרונה קרו שני דברים חשובים בתחום: גם התרחבות של רשת התשתיות החשמליות לטעינת רכבים חשמליים וגם הכניסה של חברת טסלה שהחלה למכור את הרכבים שלה בארץ בהצלחה רבה.

בכל הארץ הוקמו עמדות טעינה נוספות לרכבים כדי שיהיה לקונים החדשים נוח לתפעול ושתהיה נגישות גבוהה על מנת שיוכלו להגיע לכל מקום. פריסה גבוהה של עמדות כאלה מביאה לעלייה בכמות הרכבים החשמליים, כך שבישראל מכינים כבר עכשיו את התשתית לשנים הבאות שיהיו שנות השינוי בתחבורה הארצית עם המעבר מדלק מזהם לתחבורה נקייה וסביבתית יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה