למה צריך עורך דין לשון הרע

$(function(){setImageBanner('011eb5d5-f023-434a-beb4-478939fde64f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אם מישהו מפיץ עליך שקרים, אולי תוכל להגיש תביעה אזרחית בגין לשון הרע. לשון הרע מתרחשת כאשר מישהו משמיע הצהרת עובדה שקרית לגביך שפוגעת במוניטין שלך. לשון הרע בכתב נקראת "לשון הרע". לשון הרע מדוברת נקראת "לשון הרע".

FREEPIK

יסודות של תביעת לשון הרע

חוקי לשון הרע משתנים מעט ממדינה למדינה, אך העקרונות הכלליים זהים לא משנה היכן אתה גר.

התובע בגין לשון הרע חייב בדרך כלל להראות כי הנתבע:

  •   הצהירה הצהרה עובדתית כוזבת לגבי התובע
  •   ההצהרה נמסרה לצד שלישי (אדם אחר מלבד התובע)
  •   האמירה פגעה במוניטין של התובע, וכן
  •   הנתבע התרשל (לא זהיר) בשאלה האם האמירה נכונה או שקרית.
  • תובעים שהם אישי ציבור - פוליטיקאים, שחקנים, ספורטאים מקצועיים - חייבים להראות יותר מאשר רשלנות. ידועים בציבור חייבים להראות כי נתבע פעל בזדון, כלומר הנתבע מסר הצהרות כוזבות על התובע ביודעו שהן כוזבות או תוך התעלמות פזיזה מהאמת. יותר קשה להוכיח זדון ממשי מאשר רשלנות.

שלב הגילוי

לפני תחילת תהליך תביעת לשון הרע יש לבחור עורך די המתמחה בתחום הספציפי כמו עו"ד שלומי וינברג לאחר תחילת תביעת לשון הרע על ידי הגשת התלונה לבית המשפט ושירות הנתבע, השלב הבא בהליך המשפטי הוא גילוי. בשלב זה שני הצדדים מחליפים מידע כהכנה למשפט. עורך דין יכול להועיל במיוחד בניסוח חקירות (שאלות שעל הצד השני לענות בכתב ובשבועה), קבלת הצהרות (מפגשי שאלות ותשובות בשבועה), להבין אילו רישומים לבקש מהצד השני ועוד , גילוי דורש ידע מעמיק של כללי ראיות, כמו גם הבנה של אסטרטגיה משפטית.

יישוב תיק לשון הרע

רוב התביעות האזרחיות מסתיימות, ומקרי לשון הרע אינם יוצאי דופן אבל עבור תביעות של שון הרע חייבים לקחת עורך דין לשון הרע. החלטה מחוץ לכותלי בית המשפט מתרחשת בדרך כלל לפני משפט, בדרך של משא ומתן להסדר בין התובע לנתבע (ועורכי דינם). בנוסף, תיק לשון הרע עשוי להסדיר באמצעות צורה כלשהי של יישוב סכסוכים חלופי, כגון גישור או בוררות. לעיתים, תיק לשון הרע עשוי להסדיר עוד בטרם יש צורך בהגשת תביעה, בגלל מכתב דרישה משכנע במיוחד.

כאשר תיק לשון הרע עולה למשפט

במידה והצדדים לא יגיעו להסדר, יעבור פרשת לשון הרע למשפט, כאשר הן התובע והן הנתבע יציגו את ענייניהם, לרבות עדות מומחים. אתה תישען הכי הרבה על עורך הדין שלך בשלב זה, מכיוון שהמשפט יכול להיות מורכב וגוזל זמן. זכור, מקרי לשון הרע מתמקדים בדרך כלל בשאלות עובדתיות, כלומר חבר מושבעים יצטרך להיות משוכנע שהתובע באמת הושמץ ונפגע ממה שקרה. עורך דין מנוסה יידע להעמיד את התיק הטוב ביותר, כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר.

 

נכתב בשיתוף קידום אתרים לעורכי דין

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה