לשון הרע איך זה עובד

$(function(){setImageBanner('f5ddee3a-8c76-4c65-b8f3-0a74cfb9616d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

פרסמו עליכם משהו מעליב? הכפישו את שמכם? העלילו עלילה? או שגרמו נזק לעסק שלכם? לנזקים של לשון הרע יש אינספור דוגמאות, כמו גם שלמקרים של לשון הרע יש לא מעט בעיקר בעידן דיגיטאלי בו ניתן לפרסם כל דבר שטנה או נאצה, כל הכפשה או העלבה - ללא השגחה. כיום יותר ויותר אנשים מבוגרים וצעירים סובלים מלשון הרע וחשוב לדעת מה זה אומר וכיצד לפעול אם נפגעתם במצב כזה.

freepik

אז מה אומר חוק לשון הרע?

חוק לשון הרע בישראל מטרתו למנוע הכפשה וביוש של אדם או עסק והוא פועל כדי להרתיע אנשים מלפרסם פרסומים פוגעניים ולא אמיתיים נגד אדם, חברה , עסק וכולי. המטרה אינה לפגוע בחופש הדיבור אלא לשמור על כבודם של אנשים פרטיים או גופים מסחריים זאת במידה וישנם פרסומים שנועדו לגרום נזק במזיד ללא כל הצדקה. כמו למשל העלבת אדם בשל מוצאו או מבנה גופו או פרסום סרטונים בעלי אופי מיני בציבור, כמו גם פרסום צילומים מבישים של אנשים ללא ידיעתם ופרסום ידיעות כוזבות בכל נושא כזה ואחר.

יש כמה מאפיינים שהופכים פרסום למשהו שנחשב על פי החוק לשון הרע:

פרסום ברבים שיוצר תהודה גבוהה כמו למשל פרסום ברשתות החברתיות שגרר תגובות, לייקים שיתופים ובכך גורם נזק לאדם או לבית העסק שהיה הנושא של הפרסום.

כוונה תחילה להזיק ולבייש אדם או עסק על ידי פרסום בקלות דעת ללא הכרות עם העובדות והפרטים וללא קבלת תגובה ממי שהדברים פורסמו עליו (יכול להיות למשל בעת פרסום כתבה עיתונאית שלא נעשה באחריות ולפי הכללים של העיתונות הדרושים תגובה וסיקרת העובדות וכו').

פרסום תמונות ברשתות החברתיות בבלוגים ובאתרים שונים כמו למשל פרסום תמונות של נער במצב מביך ברשת החברתית וגרימת השפלה כואבת ונזק נפשי קשה. לצערנו יש לא מעט מקרים של נערים ונערות שנכנסו לחרדה ודיכאון ואף ניסו לפגוע בעצמם עקב הכפשות ברשת.

פרסומים לא אחראיים של תכנים וטקסטים שמטרתם לפגוע בעסק או חברה, באיש מקצוע וכדומה, בעיקר בשל רצון לנקום וללא ביסוס אמיתי לפרסומים.

אז מה עושים במקרה של לשון הרע?

אם מצאתם עצמכם נפגעים מסיטואציות כאלה ואחרות - מומלץ להתייעץ עם עורן דין לשון הרע, כמו עו"ד שלומי וינברג, ולהבין כיצד תוכלו לקבל פיצוי על הנזק שנגרם והאם יש סיכוי לקבל פיצוי כזה. כך תוכלו למנוע הצקות והכפשות בעתיד וגם לקבל תמורה לאחר נזק קשה שנגרם לכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה