מאפיינים של זוגיות מחלישה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ed2d3664-338d-4ada-b8e1-0f2804d87662','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ed2d3664-338d-4ada-b8e1-0f2804d87662','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

ראית פעם סופרמן ? עקב אכילס של סופרמן היה מטאור זוהר בצבע ירוק שנקרא קריפטונייט, כל פעם שהיה נחשף למטאור היה מאבד מכוחו. ממש ככה, אנחנו יכולים להרגיש בתוך הזוגיות שלנו, וזו תופעה מאוד מתישה, במאמר זה נפרוט אותה ונזהה אותה, בואו נצלול לעומק העניין.

Pixabay

יש מספר מאפיינים לזוגיות מחלישה

  1. המקום שרוצה לברוח

אחד המאפיינים לזוגיות מחלישה, זה המקום שכל הזמן רוצה להיות מחוץ לבית. אז הולכים לנסיעות עסקים, ומתמכרים לעבודה כי מרגישים באיזשהו מקום שהבית לא מטעין אותנו, לא מספק את מה שאנחנו רוצים, אז אנחנו בורחים, יוצאים החוצה, מחפשים אלטרנטיבות.

  1. שקרים

עוד מאפיין עיקרי לזוגיות מחלישה זה שקרים. בעצם אנחנו לא יכולים להביא את האמת שלנו. אנחנו קצת צריכים להיות מישהו אחר, וזה שאנחנו בדמות אחרת זה משהו שמאוד מחליש אותנו. בכל מרחב שיש בו ביקורת זה מרחב שאנחנו בורחים ממנו, גם כילדים- אם המורה הייתה מבקרת אותנו לא היינו אוהבים את זה, לא היינו רוצים להיות בכיתה. כל מרחב שיש בו שיפוט, הערכה של טוב רע, שחור לבן. תחשבו על החבר הכי טוב שלכם, אפשר להיות הכל לידו, להיות הכי אתם, עם החסרונות שלכם, עם היתרונות שלכם. כל דבר שאתה מחזיק משהו מעצמך וצריך להחזיק איזשהי פרסונה ולתחזק אותה, ואתה לא יכול להזין כבר את הפרסונה הזו זה מחליש אותך וככה בתוך הזוגיות אנחנו יכולים להוציא הרבה שקרים ולגלות שעכשיו צריך לתחזק את העולם הזה של השקרים, וזו נקודה שיכולה מאוד להחליש קשר.

  1. נפרדות

יש אותי ויש אותך, כל אחד לעצמו. הנפרדות יכולה להפוך להיות גישה ממש, את ככה וככה ואני משהו אחר מורם יותר, אני רואה יותר פרטים ממך, כל אחד במישור אחר,  יש משהו שתופס אותנו כנבדלים יש אחד גבוה מבין יותר מהשני, ואוטומטית מה שהגישה הזו עושה היא שמה אותנו במקום של ריחוק אחד מהשני, אין שיתוף פעולה אמיתי מהלב, יש מקום שכל הזמן רוצה לעבוד לבד.

  1. תבניות על תבניות

כמה נעים יהיה עבורך לפגוש בנאדם שחושב עליך שאתה חלש וקמצן ? לא כל כך נעים, נכון ? אפילו בלי שהוא יגיד את זה משהו בתוכנו יודע שהוא חושב את המחשבות האלה עלינו ואנחנו והוא עכשיו אותנו עכשיו לאיזה תבנית שהוא יצר בתוכו. אנחנו לא נרצה לפגוש באותו אדם כי יש בזה משהו מאוד מגביל שמכניסים אותך לתוך איזו תבנית. ככה זה גם בזוגיות, זוגיות מחלישה יכולים בני הזוג לשים המון תבניות אחד על השני ולא בא לך לפגוש את התבנית הזו ששמו עליך, אז יש בך משהו שכל הזמן בבריחה גם בתוך הבית, משהו יותר מסתגר, פחות אותנטי, כל מילה יכולה לשמש נגדך לעוד תבנית. אז הזוגיות הופכת עם השנים לכזו שהיא לא מכבידה, ככל שיש יותר תבניות יש יותר כובד על הזוגיות, יותר אבק, קשה לראות באמת את בן הזוג. אז אם אנחנו מדברים על זוגיות מחלישה, ואנחנו שואלים מישהו האם הזוגיות שלו מחלישה, והוא עונה כן, אז באמת צריך להסתכל בתוך עצמו ואיפה הוא שם תבניות על הזוגיות, על בן הזוג.

זוגיות היא המקום הכי אינטימי שיש, היא שיקוף למקומות הכי עמוקים בתוכנו. במידה והזוגיות מחלישה אותך זה ממש לא אומר שצריך עכשיו להיפרד ולזרוק הכל ולהתחיל מהתחלה, זה רק קריאת השכמה להתעורר ולגלות איך להתמיר את החולשה לעוצמה, איך להפוך את הזוגיות שלנו לזוגיות עם כנפיים, זוגיות שאפשר לעוף איתה, זוגיות תומכת ואוהבת, הרבה פעמים יש פשוט תפיסה לא נכונה של מה תפקידה של הזוגיות בחיינו, וזה מייצר שכבות של טעויות ויוצר זוגיות שמורידה אותנו, הזוגיות אוצרת בתוכה את המתנות הכי גדולות עבורנו, רק צריך ללמוד איך לברור את העיקר והטפל,  זה חלק מכל זוגיות כמו מחזוריות של העונות בשנה,  השאלה איך מתמודדים עם הגאות והשפל, מומלץ לקרוא על איך לריב נכון בזוגיות מוסבר שם על המחזוריות של הזוגיות ומה זה בא לבנות בתוכנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה