מהם הקריטריונים לקבלת ספורטאי מצטיין מצה"ל

$(function(){setImageBanner('d8ba3396-b42c-4342-b7a3-f5aa4ae91a86','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אם אתם עוסקים בתחום הספורט ועומדים לקראת גיוס לצבא, כדאי שתדעו שיש לכם אפשרות לקבל מעמד של ספורטאי מצטיין. זהו מעמד מיוחד שמאפשר לכם לקבל הקלות מסוימות במהלך השירות הצבאי, כאשר מדובר על ענפי הכדור השונים, ענפי הקרב, . הגופים שממליצים לצה"ל במי להכיר כספורטאי מצטיין הם מינהל הספורט, איגודי הספורט השונים בארץ והיחידה לספורט הישגי. ההחלטה מתקבלת לאחר בחינה של קריטריונים מקצועיים של הספורטאים ובהתאם מועברת המלצה למוסדות הצבא.

Pixabay

איזה הקלות מקבלים ספורטאים מצטיינים?

לפי הנהלים וההנחיות של משרד התרבות והספורט לגבי גיוס לצבא, ספורטאי מצטיין הוא מי שמשרת בצבא במהלך כל השבוע, בכל יום 6 שעות, יש לו זכות לצאת לחופשה מיוחדת של 90 ימים בשנה בישראל או בחו"ל והוא זכאי לקבל עד 120 ימים של דחיית שירות במהלך השנה.

הטבות נוספות הן האפשרות לשרת בבסיס צבאי הנמצא עד 60 ק"מ מהמקום שבו נערכים האימונים של הספורטאי המצטיין, הגבלת השמירות או התורנויות למקסימום פעמיים בחודש וכדומה. הקלות אלה באות לתת לספורטאים המצטיינים את תנאי האימון הטובים ביותר במשך השירות בצה"ל. בנוסף, המטרה היא שאותם ספורטאים יוכלו להמשיך ולייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות בענפי הספורט השונים, כגון כדורגל, כדורעף, כדורסל, כדור מים, אתלטיקה, שחייה, ג'ודו, שחמט ועוד.

הפרמטרים העיקריים לקבלת מעמד של ספורטאי מצטיין

תנאי הסף: על מנת לעבור תהליך של גיוס לצבא וליהנות מהסטטוס וההטבות הנלוות כספורטאי מצטיין, יש לעמוד תחילה בתנאים מקדימים מסוימים. כך למשל, אם מדובר בענף ספורט אישי, הדרישה היא שאותו חייל או חיילת השתתפו באליפות העולם או באליפות אירופה או רשמו לזכותם הישג באליפות ישראל. לגבי ענפי ספורט קבוצתיים, דוגמת כדורסל או כדוריד, התנאי הוא להראות חברות בנבחרת הבוגרים, העתודה או בנבחרת הנוער אם מדובר בענפי כדור שונים. גם מי שנכנס להגדרה של ספורטאי עילוי – בין אם הוא מתחרה בענף ספורט אישי וחבר בסגל האולימפי או שיש לו המלצה של הצטיינות יתרה מאיגוד הספורט או ההתאחדות המתאימים. תנאי נוסף שחשוב לדעת מבחינת גיוס לצבא הוא שאי אפשר לקבל הכרה כספורטאים מצטיינים בתשעת החודשים האחרונים שנותרו לחיילים לשירות הצבאי.

דרגת ההישג: סטטוס של ספורטאי מצטיין יינתן בהתאם לסדר עדיפות הנקבע לפי רמת ההישג של החיילים. ההישגים מדורגים באופן הבא – ראשית נותנים עדיפות למי שעוסק בענף ספורט אישי וחבר בסגל האולימפי על מי שעוסק בענף ספורט קבוצתי אולימפי, כשיש אבחנה בין ענפים שונים מבחינת דרישות ספציפיות נוספות שיש לעמוד בהן. לאחר מכן ייבחרו ספורטאים בענפי ספורט לא אולימפיים החברים בסגל, ספורטאים המתחרים בענפי ספורט אולימפיים, מי שעונה על ההגדרה של רב אמן, אמן בינלאומי או אמן ישראלי בכיר בשחמט וכדומה.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה