ממד סטורציה ועד מד חום דיגיטלי: אמצעי הטיפול הביתי לחולי קורונה

$(function(){setImageBanner('cd3e8ec6-548f-4bb2-9b7e-3488fd79d701','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לא כל הידבקות בנגיף הקורונה מצריכה אשפוז וטיפול בבית חולים, ישנם מקרים בהם יכול החולה לקבל טיפול רפואי מבלי לצאת מהבית, בתנאים הנוחים ביותר. הנה כל הציוד הרפואי המתאים לשימוש ביתי עבור החולים בקורונה.

Pixabay

אם בעבר כמעט כל מקרה הידבקות בנגיף הקורונה הצריך אשפוז וטיפול בבית חולים, כיום המצב שונה. הידע והניסיון שרוכש עולם הרפואה לאט ובהדרגה, בהתמודדות עם הנגיף, גורמים לשינוי בתפיסה ובאופן הטיפול. היום, במקרים רבים בהם דרגת המחלה אינה חמורה, מנחים הרופאים את החולה שלא להגיע אל בתי החולים ומאפשרים לו לקבל טיפול בין כותלי הבית, מבלי לסכן את הסביבה ולהסתכן בעצמו לחשיפה נוספת לחיידקים. השימוש באמצעים אלה מאפשר לחולי קורונה לקבל טיפול מתאים המסייע בהקלה ומעקב על התפתחות הנגיף, בתנאים הנוחים ביותר לחולה – בביתו הפרטי.

מד סטורציה – מעקב אחר רמת החמצן בדם מבלי לצאת מהבית

במקרים רבים מנחות קופות החולים את מי שנמצא כחולה מאומת, להישאר בבידוד ולהמשיך לקבל טיפול ביתי, במטרה להימנע משהייה בבית החולים. אך לא משנה מה תהיה דרגת החומרה של המחלה בקרב החולה ומה הם התסמינים, הידבקות בנגיף הקורונה מצריכה התייחסות בכובד ראש וטיפול באמצעים מתאימים. היות והנגיף פוגע, בין היתר, בפעילות הריאות וכפועל יוצא בכל מערכת הנשימה, חשוב מאוד לבצע מעקב צמוד אחרי רמות החמצן בדם, בכדי לוודא שאין החמרה במצבו הרפואי של החולה. הדרך לעשות זאת היא על ידי שימוש במד סטורציה ביתי, מכשיר רפואי ייעודי אשר פותח במטרה לנטר את רמות החמצן בדם. השימוש במד סטורציה הינו הכרחי בכל מקרה בו קיים מצב רפואי אשר עלול לגרום לקשיי נשימה. המכשיר מספק לחולה הקורונה אפשרות לשמור על שגרת מעקב תכופה, בכדי ללמוד את התפתחות המחלה ולהבין האם יש צורך בקבלת טיפול נוסף מחוץ לבית. במידה ויצביע מד הסטורציה על רמות חמצן נמוכות בדם, ייתכן כי המלצת הרופא תהיה להגיע למיון לטובת ביצוע בדיקות נוספות. השימוש במד הסטורציה מאפשר לבצע מדידה באופן מהיר, יעיל וללא כל כאב, של ריווי החמצן בדם ושל פעילות הלב. המכשיר מבטיח תוצאות ברמת דיוק גבוהה ובזמן אמת, באופן קריא וברור לחולה.

כיצד זה עובד?

את מד הסטורציה יש להלביש על אצבע כף היד או הרגל. לאחר תחילת הפעולה, מציג המכשיר את התוצאה על גבי מסך. כאשר מציג מד הסטורציה על ערך של 95% ומעלה, הפירוש הוא שרמת חמצן תקינה בדם, כל ערך בין 90-94 מצביע על צורך בקבלת טיפול רפואי, כאשר מתחת לערך 90 מדובר במצב קריטי המצריך קבלת טיפול רפואי דחוף. המכשיר פועל ללא הצורך בחשמל כך שניתן לנייד אותו לפי הצורך. הוא מתאים לשימוש בכל גיל, גם בקרב ילדים ותינוקות.

מד חום דיגיטלי – מדידה מהירה ומדויקת, בכל מצב בו קיים ספק

אם יש מכשיר אשר הפך לחלק אינטגרלי מחיי כל אחד מאיתנו, זהו מד החום הדיגיטלי. מדובר בכלי אשר מאפשר לשלול התפתחות תסמיני קורונה ועל ידי כך למנוע את התפשטות המגפה. כאשר מדובר בחולה קורונה השוהה בבית ומקבל טיפול ביתי, יש צורך במדידה יומיומית של חום הגוף בכדי לעקוב אחר מצב המחלה ולהתעדכן במצבים בהם עולה חום הגוף באופן המסכן באופן ממשי את החולה. מומלץ להתאבזר במד חום דיגיטלי בעל זיכרון אוטומטי אשר מציג את תוצאות הבדיקה האחרונה וכך מאפשר לבצע מעקב והשוואה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה