משמורת משותפת לאחר גירושין – משפחה קצת אחרת

$(function(){setImageBanner('c78f6857-03b8-4b3e-8555-3e826ca805c7','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

משפחה מגיעה בהמון צורות וסוגים. עם העלייה באחוז המתגרשים במדינת ישראל, צצות משפחות הנמצאות תחת קטגוריית משמורת משותפת לאחר תהליך גירושין, שהסתיים בצורה חיובית ונפלאה. משמעות המשמורת המשותפת היא שהילדים לא עלולים להפגע מחילופי אש בין ההורים, ועל אחת כמה וכמה – הם זוכים לגדול עם שני ההורים האהובים, רק בדרך טיפה אחרת.

משמורת משותפת

היתרונות של משמרת משותפת

 

לא בכדי הפכה משמורת משותפת לפתרון אליו שואפים מרבית הזוגות שהחליטו להתגרש, יש בה יתרונות נפלאים עבור ההורים וכמובן, מעל לכל, עבור הילדים:

 

  • נוכחות שני ההורים – אם שני ההורים אכן בעלי מסוגלות הורית, הרי שזה מצוין מכיוון שהילדים יוכלו להנות מנוכחות שווה של שני בני הזוג! כך יוכלו לשמור על קשר חזק ומאוזן עם ההורים על אף המצב החדש.
  • מעורבות חיובית – בין היתר, משמעותה של המשמורת המשותפת היא ששני ההורים יהיו מעורבים בצורה משמעותית יותר בחייהם של הילדים, ובצורה שוויונית. כמובן שעליהם לעשות הכל בכדי לשמור על יחסי כבוד וחברות אחד עם השני, על מנת שגם הילדים יספגו את החיוניות והחיוביות.
  • מגורים סמוכים – באופן עקרוני, ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים בכדי שמשמורת משותפת תאושר לבני הזוג, אחד מהם הוא מגורים סמוכים. המטרה היא להימנע מלטרטר את הילדים יותר מידי, לשמור על שגרה פשוטה ורגילה ככל האפשר, ולאפשר להם להגיע בקלות למוסדות הלימוד, לחוגים ולחברים מבתי ההורים.
  • יתרון קטן גם לאבא – האם ידעתם שכדאי מאוד לשאוף למשמורת משותפת, מכיוון שבמידה ורמת ההכנסה של ההורים דומה, האב יקבל הקלה בגובה המזונות? זכרו שבסופו של דבר המערכת תחתור לטובת הילדים, שהיא כמובן שני הורים מתפקדים ומערכת יחסים חיובית עם שניהם. על כן, תעודד את בני הזוג למשמורת משותפת (כמובן, אם שניהם כשירים לכך).

 

איך מגיעים לזה?

 

במידה וגם אתם הגעתם למסקנה שאתם טובים יותר בנפרד, הצעד הראשון הוא למצוא עורך דין שיעזור לכם לצלוח את התהליך וישקף מולכם את כל המידע לו אתם זקוקים. משמורת משותפת מתחילה קודם כל בשני הורים שמעוניינים בסך הכל לשנות מעט את דרך חייהם, מבלי להתנגח זה בזה ובלי להפוך את הילדים לכלי נשק. נשמע לכם כמו נוסחא מנצחת? אתם לגמרי צודקים!

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה