סגנונות בעולם הגינות

$(function(){setImageBanner('7fda04b5-b832-4c07-a81f-dc41a3bfb8b9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עיצוב גינות זה חלק אינטגרלי מעיצוב הבית ולכן חשוב לתכנן ולעצב את הגינה היטב.
ראשית עלינו לתת את הדעת על מיקום הגינה והבית, יש הבדל גדול מאוד בין המושבים החקלאיים לבין הערים והמועצות המקומיות. בעוד באזורים מסוימים נהנה משטח רחב ידיים המאפשר לנו תכנון של גינות יוקרה גדולות ומרהיבות, באזורים האחרים, הבנייה היא צפופה יותר ולכן נצטרך לתכנן גינה בינונית או קטנה. גודל השטח שיש לנו להקמת הגינה בהכרח ישפיע על קונספט עיצוב הגינה ועל הבחירות שנעשה בעת התכנון וההקמה.

מה צריך לדעת על בחירת סגנן עיצוב גינות

אחד מהדברים היפים ביותר בעיצוב גינות, היא שמסביב לגינה שלכם תמצאו השראה לא רק בטבע אלא לקבל השראה גם מהשכנים שסביבכם שמתחזקים גינות יוקרה וכל סגנונות הגינה הקיימים ועליכם להתבונן ולהבין מה יותר מתאים לכם ולתקציב שלכם.חשוב להתאים את חומרי הבסיס שמהם נקים את הגינה כך שיתאימו למיקום וגודל הגינה. הבנה מלאה של כיווני השמש והרוחות תסייע לנו בתכנון גינה. בעת התכנון חשוב מאוד להבין מה הסגנון העיצובי שבו אנו רוצים לבחור, אך יותר מכך חשובה החלוקה של הגינה לפי אזורים.

החלוקה היא החלק הראשוני בשלב התכנון של הגינה, כך אנו יכולים להבין את נתוני הגן ואת גודל הריהוט שיש לנו להכניס אליו. בעזרת שרטוט ותכנון קפדני תוכלו לוודא שהגינה עונה על צרכי כל בני המשפחה וכי היא מעוצבת בצורה הרמונית ויפה שמשתלבת עם הבית והסביבה שלו

RF123

אלו הם סגנונות עיצוב הגינות הנפוצים שרואים אותם בגינות רגילות וגם בגינות יוקרה:

  • גינה ישראלית מדובר על סגנון המשלב בתוכו אלמנטים ים תיכוניים אך מחבר אותו לארץ ישראל על ידי שימוש באלמנטים מקומיים כמו אבני בזלת מרמת הגולן או עצי תפוז.
  • גינה אנגלית הגינה האנגלית מתאימה לאזורים צרים בזכות השימוש הרווח בקווים ישרים וסימטריים. מדובר על גינה מטופחת שדורשת תחזוקה תכופה יותר מבחירות אחרות שכן הוא דורש התאמות כדי שהגן יוכל לצמוח באקלים הישראלי.
  • גינה אורגנית אחד הדברים המומלצים ביותר הוא לשלב לפחות חלק מהגינה שלכם כגינה אורגנית, זה יביא לכם הפעלה לילדים שיתחזקו את הגינה וחיסכון בהוצאות על ירקות וצמחי תבלין. גינה אורגנית היא אומנם דורשת זמן ועבודה אך התמורה שתקבלו ממנה (או התמורה הלימודית שתהיה לה בעבור ילדיכם) תהיה עצומה.
  • גינה מודרנית בחירה בגינה מודרנית כאשר מדובר על עיצוב גינות מעט חוטאת למטרה, גינה מודרנית מתאפיינת במינימליזם עיצובי ובהשוואה לכול ההוד והדר שיש להציע מדובר על בחירה מעט אפורה (שזה, לצד לבן, הם הצבעים הבולטים בסגנון עיצוב זה)
  • גינות פרועות עוד בחירה מצוינת היא גינה פרועה, מדובר על גינה מתוכננת אך עם מראה של גינה פראית וטבעית. בשביל להגיע למראה הזה נהוג להשתמש בכמה צמחים צייתנים שניתן לביית ולשלוט עליהם, לצד צמחייה מקומית שנותנת תחושה של טבע.

טיפים לשמירה על גינות

הכירו את תנאי הקרקע והסביבה (כמות משקעים, רוחות, כמות שמש וכו') לפני שתתחילו בתכנון.

הקרקע היא אחד החלקים החשובים בגינה שלכם, חשוב שתדעו איזו קרקע יש לכם וכיצד עליכם לעבד ולהשביח אותה(למידע נוסף, ראה במודר צרכנות). ברגע שתשביחו את הקרקע היא תשמש סביבה איכותית יותר לפריחת הצמחים.

כדי לשפר את הקרקע מומלץ לחפות אותה כדי לשמור על הרטיבות וידאג שהטמפרטורה לא תעלה יתר על המידה, אך גם מומלץ לשתול צמחים אשר מחזקים את יציבות הקרקע ומגדילים את כמויות החנקן באדמה.

בחירת צמחים נכונה לא כל צמח מתאים משימה של עיצוב גינות, חשוב כי תדעו מה הצמחים המתאימים לכם ואילו צמחים יסייעו לצמחים אחרים לצמוח בצורה מהירה ואיכותית יותר.

גיוון של צמחים ושימוש בחומרי הדברה טבעיים יסייע לגינה שלכם להיות אקולוגית יותר

ההשקיה של הגינה צריכה להתבצע על בסיס שני דברים עיקריים: קבוצות צמחים (חלוקה לפי כמויות המים שכל צמח צריך) וכמות השמש הישירה על האזור

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה