עם החום מגיעים גם המקקים והחרקים כיצד תפטרו מהם?

$(function(){setImageBanner('46acded6-64e0-4474-96f5-e454ecb9ffde','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

המכה הטורדנית של המזיקים בסביבת המגורים, גורמת לעיתים לנזקים לרכוש, לתברואה בבית וכמובן לאי נעימות בסביבת המחייה שלנו. האדמה מספקת למזיקים כמו נמלים, יתושים, זבובים ומקקים מצע לח ונח לפתח חיים משלהם ולכן הם הולכים ומתרבים כבר בתחילת הקיץ. עיקר בעיית המזיקים היא בסביבת בתים עם חצרות, בקרבת מזון, מקורות מים כמו עציצים ושיחים, עצים ועוד.

למה באמת אנחנו מפחדים מחרקים? התשובה אגב די מורכבת וכוללת שלושה פרמטרים עיקריים: סיבות תרבותיות- בעוד בתרבויות מסויימות חרקים נחשבים למשהו ידידותי ואפילו כזה שראוי למאכל , בתרבויות אחרות חרקים הם סמל למשהו מרתיע ומגעיל. הפחד עובר דרך תהליך ?- כאשר ילדים רואים את ההורים שלהם נגעלים מיצור כזה או אחר, הם מאמצים התנהגות דומה.

סיבות בריאותיות- נוכחות של חרקים בסביבה מסמנת עבורנו, גם אם בתת מודע, הערת אזהרה: הם עלולים להעביר אלינו מחלות ובאופן עקיף משדרים לנו שהסביבה איננה נקייה. וסיבות סביבתיות- הסביבה בה רוב האנשים חיים בתרבות המודרנית, היא סביבה "נקייה", כך שהמפגש ביניהם לבין חרקים איננו תדיר. באופן טבעי, ככל שאנו פוגשים בהם פחות, הפחד מהם רק גדל.

 

אז, בואו נעשה סדר בין כל החרקים כיום:

תיקן: או ג'וק בשפה המדוברת, נחשב למפגע תברואתי ויכול להעביר מחלות מעיים וחיידקים שונים.

יתוש: כל כמה עונות מבשרים לנו שזנים חדשים/ישנים של יתושים מגיעים לאזורנו (כמו למשל יתוש הזיקה שהלחיץ בעיקר נשים בהריון) ואנו אמורים להתמודד איתם בכלים הקיימים. בארץ קיימים עשרות סוגי יתושים וקשה יהיה למפות את כולם, אך מה שניתן

לאמר זה שחלקם מהווים מטרד בלבד (כמו יתושי עש שגוונם חום בהיר) וחלקם עוקצים ואף עלולים להעביר מחלות (כמו יתוש הנמר האסייתי שסימן ההיכר שלו הם פסים בשחור ולבן). 

 

זבוב הבית: זבוב בגוון אפור, שמעבר לרעש הטורדני שלו גם מעביר חיידקי מעיים.

 

זבוב החול: זבוב קטן ושעיר הגורם בעיקר למחלות עור ופוגע גם בבעלי חיים המתגוררים בבית כמו כלבים וחתולים.

 

זבוב הבשר: זבוב בגוון ירוק מטאלי המעביר מחלות מעיים ומעיד על מפגע תברואתי.

פרעוש : חרק חסר כנפיים המעביר מחלות כמו דבר וטיפוס. 

 

קרצייה: מעבירה חיידק הגורם לקדחת הבהרות שעלולה במקרים מסויימים להיות קטלנית.

 

עש: קיימים שני סוגים מוכרים, עש הקמח (חום כהה עם כתמי חלודה) המצוי במזונות יבשים ועלול להזיק לבריאותנו ועש הבגדים (גוון צהוב אפרפר) הגורם לחורים בבגדים ואיננו מזיק לנו. 

 

טרמיט: נראים כמו נמלים בהירות והורסים כל מה שקשור לעץ החל מרהיטים וכלה בבתי בובות. 

 

נמלה: נמלים חומות בהירות/צהובות הנם מפגע אסתטי בלבד, נמלים שצבען אדום עוקצות מאוד.

 

חומייני (מלדרה מטרידה): כשמו כן הוא, מטרידן רציני, ועל הדרך הוא גם מזיק לחקלאות ואוכל עלים, פרחים ושורשים.

 

אז איך נתגונן באופן ראוי מפני חרקים?

 

  • שלב ראשון- ריסוס מקדים, מומלץ לפני עונת הקיץ או מעבר לבית חדש.
  • שלב שני- רכישת תכשירים שונים כמו:
  • מכשירים חשמליים המכילים נוזל ידידותי אך אפקטיבי שתפקידו להרחיק יתושים.
  • תכשירים ייעודיים לקטילת מיני סוגי חרקים בטווח המיידי ובטווח הארוך, כמו למשל תרסיס להרחקת נמלים, תרסיס להרחקת מעופפים או תרסיס להרחקת תיקנים.
  • תכשירים למריחה על הגוף להרתעת מגוון רחב של זני יתושים כשאנו בבית או מחוץ לבית. אגב, כדאי לדעת- האזורים בהם מגוון היתושים הוא הגדול ביותר הם לרוב אזורים טרופיים ועשירים בלחות, לכן כדאי לחפש מוצרים המותאמים לאזורים אלו

 

המותג RAID משווק על ידי חברת אס.סי ג'ונסון, החברה המובילה בעולם בפיתוח וייצור מוצרי טיפוח וניקיון לבית, מבשמי אוויר ומוצרים מתקדמים להדברה. החברה נוסדה בארצות הברית בשנת 1886. בישראל משווקים מוצריה החל משנה 1985. אס סי ג'ונסון ישראל משווקת בארץ את המותגים – דאק, מיסטר מאסל, גלייד, רייד, פלדג', אוטן, גלילונית, קיווי וגודרס.

צילום מזי עפרוני

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה