עקירת שיני בינה – מה צריך לדעת?

$(function(){setImageBanner('dd4e0f7a-f5bf-43be-a0aa-56e0cbdb09de','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עקירת שיני בינה היא הליך כירורגי שבו מסירים את הטוחנות השלישיות מהפה. ניתן להסיר שיני בינה מסיבות שונות כולל צפיפות, שיני בינה מושפעות וזיהומים חוזרים. ההליך מבוצע בדרך כלל בהרדמה כללית על ידי כירורג פה או רופא שיניים. פיו של המטופל יורדם באמצעות זריקת הרדמה מקומית או הרגעה תוך ורידי לפני שיורדם. לפני הניתוח, המטופלים מקבלים הוראה להפסיק לאכול מזון מוצק ולשטוף את הפה במים רק למשך 12 שעות לפני הניתוח.

pixabay

לאחר מכן המנתח יבצע חתך משני צידי קו החניכיים של המטופל על מנת לחשוף את שן הבינה ולהוציאה מהשקע שלה. המנתח עשוי להשתמש בכלים דנטליים כגון מעליות שיניים או מלקחיים שיניים כדי לחלץ את השן מהשקע שלה ולנתק את כל הרקמה העודפת שעלולה לחסום אותה מלצאת מהשקע שלה.

עקירת שיני בינה פגועות שגורמות לאי נוחות

הסיבות הנפוצות ביותר לעקירת שן בינה הן:

- שיני הבינה קרובות מדי לשאר השיניים ועלולות לגרום לבעיות בעתיד

- שיני בינה לא נכנסו כראוי, וגרמו לכאב או לקושי בלעיסה

- שיני בינה צומחות הצידה

- עששת קיימת ליד שן הבינה

תשמרו על בריאות חלל הפה

עקירת שיני בינה היא הליך שכיח המבוצע על ידי רופאי שיניים. זה נעשה כדי להסיר שיני בינה שהן קבוצת הטוחנות האחרונה בפה. שיני בינה מוסרות לרוב מכיוון שהן עלולות לגרום לבעיות בזמן הלעיסה, בעיות בשיניים אחרות ולבסוף לכאבים.

תהליך עקירת שיני הבינה אורך בדרך כלל כ-30 דקות עד שעה להשלמתו וניתן לבצע אותו בהרדמה מקומית. רופאי שיניים משתמשים באזמל כדי לחתוך את רקמת החניכיים ולאחר מכן לשלוף את השן מהשקע בעזרת צבת או מלקחיים. התהליך כולו עשוי להיות לא נוח, אך לרוב אינו גורם לתופעות לוואי ארוכות טווח או סיבוכים עבור המטופלים.

פנו לקבלת טיפול דנטלי מתקדם

עקירת שיני בינה היא הסרה כירורגית של שיני בינה. מדובר בהליך דנטלי נפוץ המבוצע על מנת למנוע בעיות וסיבוכים עתידיים. הסיבה השכיחה ביותר להסרת שיני בינה היא כאשר השן נפגעת ואינה יכולה לבקוע דרך קו החניכיים. שיני בינה שנפגעו עלולות לגרום למגוון בעיות כמו צפיפות, ציסטות ומורסות בעצם הלסת.

כמה סיבות אחרות לחילוץ כוללות:

- לאדם יש מצב רפואי המקשה על ניקוי הפה כראוי

- לאדם יש מנשך יתר או מנשך יתר

- שיני בינה חוסמות שיניים אחרות מלהיכנס פנימה

- לאדם יש זיהום בפה

תבדקו את מצב חלל הפה שלכם

שיני בינה הן קבוצת השיניים הטוחנות האחרונה לצמוח בהן, והן בדרך כלל בוקעות בסביבות גיל 17. עם זאת, ייתכן שלחלק מהאנשים אין מספיק מקום בלסת כדי שכל ארבע שיני הבינה יצמחו בהן כראוי, ולכן חוכמה אחת או יותר ייתכן שיהיה צורך להסיר שיניים. הסיבה הנפוצה ביותר להסרה היא כאשר אין מספיק מקום לכל ארבע שיני הבינה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה