פטנט ישראלי חדש מקיבוץ סופה: גרב לטיפול בבריחת שתן

$(function(){setImageBanner('af336caf-db49-4439-ac8b-71782bf0dc17','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

מפעל הטקסטיל "אקסודוס" בקיבוץ סופה פיתח פטנט פורץ דרך לטיפול בבריחת שתן בעזרת גרב חדשנית - השבוע קיבל אישור FDA. הרעיון למוצר נולד בעקבות סיפור אישי ומרגש של יצחק אופנהיים, הבעלים של המפעל.

סבא של יצחק אופנהיים, נולד וגדל בגרמניה. יום אחרי חגיגות הבר מצווה שלו שהתקיימה בבית כנסת בגרמניה, הוריו שלחו אותו לארה"ב, שם נולד אבא של יצחק ויצחק עצמו. ההורים של יצחק נשארו בארצות הברית ויצחק עלה לארץ מתוך אהבת המולדת. כשהיה בן 18 – התגייס לצבא, ולאחר מכן עבד בתחום ההיי-טק עד שהחליט לרכוש את מפעל הטקסטיל שהיה על סף פשיטת רגל.

צילום נחשון אופנהיים

לפני חמש שנים, סבא של יצחק קיבל פניה מבית הכנסת בו חגג את הבר מצווה שלו להגיע ולראות את המקום שהפך בינתיים למוזיאון. כל המשפחה הגיעה נרגשים למקום יחד עם בנו של יצחק שבדיוק חגג בר מצווה. היה עומס חום כבד מאוד וכל המשפחה חיכו בתור ארוך עד שפתחו את בית הכנסת. פתאום, סבא של יצחק איבד שליטה וחווה בריחת שתן שגרם לו ולמשפחתו למבוכה גדולה.  יצחק, עם הרקע שלו בפיתוח מוצרי ביו-טכנולוגים אמר לעצמו באותה הרגע -  אני אמצא פיתרון ראוי לבריחת שתן. הוא חזר לארץ ומיד התחיל לעבוד על זה.

מפעל אקסודוס, אחד ממפעלי הטקסטיל היחידים שעוד נותרו בארץ, יצרו חברה חדשה בשם "זידה" (פירוש המילה באידיש=סבא), והשבוע קיבלו אישור של ה-FDA לייצר ולשווק גרב לטיפול בבריחת שתן. בשיתוף הרשות לחדשנות והמדען הראשי בוצעו ניסויים קליניים בארה"ב שהוכיחו שהמוצר עובד. מדובר במוצר שנרשם כפטנט ויהיה מוכן לשיווק בעולם בינואר 2022.

הדמייה tali zichrony

"למעשה אנחנו מטפלים בבעיה דרך המערכת העצבית ברגל ומלמדים מחדש את המוח לא לשלוח הודעות שגויות" ,מספר אופנהיים. "המכשיר עצמו, מורכב משני חלקים. גרב, שנראית כמו גרב רגילה לכל דבר ועניין, לה מחוברים אלקטרודות המתחברות לעצב שיושב בקרסול ומשפיע על החלק במוח שאחראי על דליפת השתן. לובשים את הגרב פעם אחת בשבוע למשך חצי שעה ותוך 12 שבועות אפשר לראות שיפור משמעותי מאוד" , מספר אופנהיים.

בימים אלה המפעל נערך להפעלת קו ייצור חדש וגיוס עובדים נוספים לטובת הייצור. ניר שור, מנהל מרחב דרום בהתאחדות התעשיינים מסר " מפעל אקסודוס הוא בין המפעלים הבודדים שעוד מייצרים טקסטיל בארץ, ויצחק אופנהיים הוא תעשיין משכמו ומעלה שקנה את המפעל לפני מספר שנים והפך אותו למה שהוא היום. המפעל הולך לשלש את כמות העובדים שלו ולייצר פטנט אשר הולך להיות משווק לארה"ב. אני מאמין שמדובר בפריצת דרך לתעשייה הישראלית, לפעמים סיפור אישי קטן יכול לעשות שינוי גדול בעולם".

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה