קיבלתם העלאה או בונוס? הנה 4 דברים שכדאי לעשות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1c8bc02d-ea6c-4b81-ac00-457210c826d9','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1c8bc02d-ea6c-4b81-ac00-457210c826d9','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

אתם עובדים כבר כמה שנים, משקיעים בתפקיד, מוכיחים את עצמכם וזוכים לשבחים והערכה. הנה הגיע הרגע המרגש וקיבלתם את ההעלאה המיוחלת בשכר.
בונוס או תוספת בשכר מהווים הזדמנות מצוינת לפתוח תוכנית חיסכון, להתחיל בבנייה של תיק השקעות או למחזר את המשכנתא.

pexels

היכן מתחילים? הכנו לכם מדריך קצר עם כל התשובות:

 

בדיקת הלוואת המשכנתא

אם קיבלתם בונוס או זכיתם בהעלאת שכר, כדאי לבדוק האם ניתן להטיב את תנאי המשכנתא שלכם בהתייחס לגידול בהכנסות. שינוי תנאי ההלוואה משמעו מחזור של המשכנתא על מנת להתאימה לתנאים הנוכחיים בשוק או לשינויים בהכנסות ובהוצאות של משק הבית. מבחינת התנהלות פיננסית, מיחזור המשכנתא מומלץ באם קיימת אפשרות לשיפור התנאים.

טרם המחזור, בדקו האם המשכנתא שלכם כוללת עמלת פירעון מוקדם, מהו גובה ההחזר החודשי המוצע לעומת הנוכחי ועוד. חשוב כמובן לבדוק האם מחזור המשכנתא משתלם, כלומר הרווח מהמחזור עולה על עמלת הפירעון.

בנוסף, מומלץ בנקודת זמן זו לנצל את ההזדמנות גם על מנת לבדוק את נתוני הריבית וזאת בכדי לבחור את התזמון האידאלי ללקיחת הלוואה חדשה.


פתיחת תוכנית חיסכון

תוספת בשכר היא הזדמנות נהדרת לממש הבטחות לעצמכם ולשים קצת כסף בצד, בכך תוכלו להבטיח את עתידה הכלכלי של המשפחה, עתידם של הילדים ומעל לכל, להעניק לכם שקט נפשי בנוגע לעתיד.

חסכונות לטווח ארוך הם דרך נפלאה ובטוחה להפוך כסף קטן, לגדול. אם תקפידו להתחיל כמה שיותר מוקדם ותבחרו בחיסכון ארוך טווח, תוכלו ליהנות מהרווח שתצברו עד סוף התקופה. כיום קיימות מגוון של תוכניות חיסכון לתקופות שונות ובתנאים שונים בהתאם לצרכי הלקוח והעדפותיו.

 

כניסה לשוק ההון

המשפט הבא אולי יפתיע אתכם, אך השקעה בשוק ההון הרבה יותר נגישה ופשוטה לביצוע ממה שמרבית האנשים נוטים לחשוב. עם זאת, על מנת להצליח לאורך זמן, לא מומלץ להסתמך על המזל וחשוב להקפיד על כללי השקעה בסיסיים.

תוכלו להיעזר ביועצי ההשקעות של הבנק שלכם אשר ישמחו לספק לכם מידע מקיף על שוק ההון והזדמנויות השקעה: פתרון מלא במסחר בסיכוני שוק, ניירות ערך ומכשירים פיננסיים בארץ ובעולם. בעזרתם תוכלו לבנות בקלות תיק השקעות בהתאם לרמת הסיכון המבוקשת ולהצטרף לשורה ארוכה של חוסכים.

טיפ מאתנו: בעקבות התקופה, כיום הריבית במשק נמוכה. מניות או אגרות חוב יאפשרו לכם להגדיל את התשואה של הכספים אותם אתם חוסכים מדי חודש.

 

בדק בית בחשבון הבנק

עלייה בשכר היא בדיוק הרגע בו מומלץ לבצע בדק בית כלכלי, על מנת לבדוק את הוצאות ניהול הכספים שלכם.

אם התזרים המשפחתי השתנה, כדאי לבחון את מצב חשבון הבנק שלכם. האם אתם יודעים מהו גובה העמלות אשר נגבות מכם בגין ניהול החשבון? מה בנוגע לכרטיסי האשראי? אם אתם נמצאים במשיכת יתר, בדקו את גובה הריבית אותה אתם משלמים .

פעמים רבות מדובר על הוצאות קטנות , שנראות לנו כזניחות בחיי היום יום, אך אלו עשויות להצטבר לאלפי שקלים בשנה ובעלות השפעה מהותית על התקציב המשפחתי וכמובן על איכות החיים.

עצמאים? בדקו האם תוכלו לנצל הטבות מס וזיכויים בגין הפקדות לקרנות השתלמות, קופות גמל וכדומה.

 

לסיכום,

בונוס, מענק או העלאה בשכר - החיים מזמנים לנו מצבים משמחים בהם אנו מקבלים סכום כסף גדול יותר או פחות, המשפיע לטובה על המאזן הכלכלי של המשפחה.

נצלו את ההזדמנות על מנת לעשות "חושבים", בחנו מה האפשרויות העומדות לרשותכם, מחזרו את המשכנתא, חסכו כספים וחשבו לטווח ארוך, על מנת להטיב את תנאי המשפחה בהווה ובעתיד. בהצלחה!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה