תואר ראשון במשפטים מעל גיל 30 - האם כדאי?

$(function(){setImageBanner('41f77dd5-0a3b-49e5-b1fc-298fc5593b07','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לא מעט ישראלים אינם מרוצים ממקום עבודתם ומהמקצוע בו הם עוסקים, כך עולה מתוצאות סקר חדש שפורסם לאחרונה ובוצע על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה. על פי הסקר, למעלה מ-40% מהשכירים בארץ אינם שבעי רצון מהמקצוע שלהם, הם חווים תסכול רב, תחושת מיצוי מהעבודה והשחיקה שלהם בעבודה גבוהה במיוחד. לכן אין זה פלא כי עוד ועוד ישראלים מעל גיל 30, נשים וגברים כאחד, בוחרים לחזור ללימודים ולרכוש תואר במשפטים המאפשר להם לעסוק במקצוע יוקרתי ולנצל את הידע והכלים המשפטיים למינוף הקריירה שלהם.

FREEPIK

תואר ראשון יוקרתי בלי תעודת בגרות

תואר במשפטים הוא תואר יוקרתי ופתוח דלתות, ולמרות שיש היצע גדול של עורכי דין, עדיין זהו אחד ממסלולי הלימוד המבוקשים והפופולריים ביותר. יש לציין כי תנאי הקבלה ללימודי משפטים יחסית קשים בגלל הביקוש הרב בקרב הסטודנטים. יחד עם זאת, תנאי הקבלה ללימודים משפטים לאחר גיל 30 נוחים יותר ולמעשה אין צורך בתעודת בגרות כדי להתקבל ללימודים, אך יש לסיים בהצלחה מכינה 30 פלוס.

כדי להתקבל למכינה קדם אקדמית לגילאי 30 פלוס (מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח) יש לעמוד בתנאי הקבלה הבאים:

  • גיל 30 ומעלה.
  • נוכחות חובה בלימודי המכינה הקדם אקדמית הייעודית, לפחות 80%.

כדי להתקבל ללימודי משפטים לתואר ראשון יש לסיים בהצלחה את המכינה הייעודית ולהשיג ציון סופי לפחות 80, לרבות ציון מינימלי מעל 60 בכל הקורסים הנלמדים במסגרת המכינה.

למי מתאים לימודי משפטים?

מסלול הלימודים לתואר ראשון במשפטים הוא מסלול יוקרתי ונחשק, גם בקרב מועמדים מעל גיל 30 המחפשים שינוי בחיים ומעוניינים ללמוד מקצוע חדש ומבוקש. כדאי לדעת כי תואר ראשון במשפטים מעניק השכלה משפטית רחבה, הלימודים מעניקים הכשרה מקצועית ומעשית מקיפה בתחומי המשפט, ובוגרי הלימודים לתואר ראשון יכולים להוציא רישיון עריכת דין לאחר התמחות מעשית ומעבר של בחינות ההסמכה מטעם לשכת עורכי הדין בישראל.

הלימודים מתאימים לכל אדם המעוניין לרכוש השכלה משפטית, וחשוב להדגיש כי בוגרי מסלול הלימודים אינם חייבים לעסוק רק במקצוע עריכת דין. הידע המשפטי נדרש כיום במגוון רחב של תחומי עיסוק, לכן רבים מהמועמדים ללימודי משפטים מרחיבים את הידע המשפטי שיכול לסייע להם בקידום הקריירה, בהתמודדות על תפקידי ניהול בכירים במקום העבודה והידע המשפטי יכול לסייע להם גם בעבודה השוטפת.

לימודים משפטים מתאימים בין השאר למועמדים שאפתניים מעל גיל 30 המעוניינים להשקיע בלימודים ולרכוש מקצוע חדש. במסגרת הלימודים יש לבחור מסלול התמחות, ולכל התמחות בעולם המשפט יש סט תכונות ייחודי הנדרש מהמועמד, לדוגמא יכולת ורבלית מצוינת, יכולות ניסוח גבוהות בשפה העברית, נחישות גבוהה להשיג צדק ועוד.

מה הן אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי משפטים?

בוגרי לימודי משפטים לתואר ראשון זוכים לשפע אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים, וחשוב להדגיש כי לא חייבים לעסוק רק בעריכת דין. נכון, רוב המועמדים ללימודי משפטים מעוניינים להוציא רישיון עריכת דין כדי לעבוד בפירמות המובילות או לפתוח משרד עצמאי של עורכי דין. כדי להוציא רישיון עריכת דין יש לעבור התמחות ולסיים בהצלחה את בחינות הלשכה.

ההשכלה המשפטית הרחבה מאפשרת לבוגרים מעל גיל 30 לעבוד כיועצים משפטיים בחברות ובארגונים שונים, כולל עבודה בחברות הייטק, משרדי ממשלה, עמותות ועוד. כמו כן, הבוגרים יכולים לעבוד כמגשרים (יש לעבוד הסמכה מקצועית בגישור), ובאפשרותם להתמודד על תפקידי ניהול בכירים יותר בהם נדרש ידע משפטי מעמיק, בין אם אצל המעסיק הנוכחי ובין אם מעוניינים לעבוד אצל מעסיק חדש במגזר הפרטי או הציבורי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה