איזה אוכל מומלץ לחתולים?

$(function(){setImageBanner('e735bb28-dba2-44ea-b167-ceb02b937c4d','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26591,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

עבורנו, מגדלי החתולים, מובן מאליו כי בחירת המזון לחתול (או לחתולים שלנו) היא סוגיה שאליה חייבים להתייחס בכובד ראש. אבל, גם אם, לכאורה, הגעתם אל המנוחה והנחלה, ומצאתם כבר את המזון המועדף על החתול שלכם (והוא גם מתאים לתקציבכם), בכ"ז, מומלץ לבדוק את עצמכם מידי פעם, מאחר ותחום המזון לבעלי חיים מתפתח כל הזמן, וגישות ההאכלה (וסוגי המזון שהן מביאות יחד איתם) מתרבות בקצב קבוע ומהיר.

כיצד תבחרו מזון לחתול שלכם?

רטוב או יבש?

הגישה העכשווית גורסת כי מזון לחתולים מהסוג היבש עדיף על פני המזון הרטוב, מאחר והוא ממלא תפקיד חשוב בניקוי רובד אבן השן אצל חתולים בוגרים. יחד עם זאת, מזונות רטובים יכולים להוות את עיקר המזון לחתולים קשישים חסרי שיניים או לחתולים הסובלים מבעיות שיניים או חניכיים באופן כרוני. לאחר פתיחת קופסת המזון הרטוב יש להקפיד על אחסון נכון במקרר (סגורה באמצעות מכסה פלסטיק), ולשים לב: במידה ומצוין על הקופסה כי מדובר ב"מזון משלים", אין להסתמך רק עליו בהאכלה החתול, אלא לשלב מזון יבש או מזון רטוב מסוג נוסף (שאיננו "מזון משלים").

 

גיל החתול

ניתן, סכמטית לחלק את חיי החתול הבריא לארבע תקופות עיקריות:

תקופת היניקה - הגורים יונקים מאימם חלב אשר מבסס את המערכת החיסונית שלהם. במידה ומדובר בגורים יונקים ללא אם, תחליף חלב באיכות טובה יאפשר להם לקבל את כל הנדרש להם.

תקופת הגורות והבגרות המוקדמת (מהפסקת היניקה ועד לגיל שנה וחצי בערך) - מזון יבש או רטוב המכיל את כל אבות המזון, שמאפשרים לגופו של הגור לקבל את כל מה שנדרש לו על מנת לבנות עצמות השלד והשרירים ולהתפתח מבחינה מוחית ומוטורית.

תקופת הבגרות (מגיל שנה וחצי ועד לגיל עשר) - כאן, מתחלקים סוגי המזונות השונים למזונות המתאימים לגזע החתול, לגודלו, למשקלו ולרמת הפעילות שלו.

תקופת הזקנה (מגיל עשר ומעלה) - כמו אצל אנשים, עם הגיל, רמת הפעילות יורדת, ואף מערכות הגוף כבר אינן מתפקדות כמקודם. חשוב להקפיד על מזונות מיוחדים המכילים סיבים ורכיבים קלים לעיכול, ועל מזון המיוחד למצבו הבריאותי של החתול (על פי הבעיות הרפואיות הקיימות).

איזה אוכל מומלץ לחתולים

מצבים בריאותיים מסוימים

ישנם מצבים בריאותיים מסוימים של החתול המחייבים מתן מזון מיוחד (רטוב או יבש). על מצבים אלה ניתן למנות קריסטלים וחסימות בדרכי השתן, כשלי כליות, בעיות בתפקוד הכבד, השמנה, נטייה להצטברות כדורי שיער בקיבה (מצב הבולט במיוחד אצל גזעים בעלי פרווה ארוכה), אלרגיות לרכיבי מזון מסוימים, נטייה להשמנה (בעיקר בחתולים קשישים, חתולות מעוקרות או חתולים מסורסים), דלקות חניכיים כרוניות, דלקות לבלב וסכרת וכן הלאה. במרבית מהמקרים, בחירת המזון תהיה בהנחיית הווטרינר המטפל (בסמוך לגילוי הבעיה הרפואית) או תהווה תזונה מאזנת המשלימה את הטיפול הרפואי שהחתול קיבל (או מקבל).

חשוב מאד:

החתול הוא קרניבור אובליגטורי (כלומר, ניזון בטבע מטרף) ולכן, ישנם מספר רכיבים החייבים להימצא במזון שהוא אוכל: חלבונים, שומן, פחמימות וחומצות אמינו ספציפיות כטאורין, ארגינין, מתיונין וציסטאין. חוסר מתמשך באחד מהרכיבים עלול לגרום לחתול מחלות שונות, ואף להביא לעיוורונו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה