תוסס בשוק: משקאות חדשים עם אפס קלוריות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('91033307-a54e-4734-bb66-dca41705b235','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('91033307-a54e-4734-bb66-dca41705b235','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26591,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

שוופס השיקה שלושה טעמים פירותיים מוגזים חדשים המתבססים על הממתיק סוכרהלוז, ומכילים אפס קלוריות. שיווק המשקאות בא באיחור של כשלוש שנים משאר העולם. ואיך הטעם? בדקנו

הכתבה התפרסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מורן רגב.

הסוכר יצא מהאופנה: חברת יפאורה-תבורי מרחיבה את שוק משקאות הדיאט עם ליין חדש: "שוופס ללא סוכר". מדובר במשקה מוגז, אשר ישווק בשלושה טעמים: תפוח, תות-ליים ולימונדה ורודה (שילוב של לימון ופירות יער).

שוופס נכנסת לקטגוריה ריקה ממתחרים משמעותיים בשוק. למעט קולה זירו וספרייט זירו, אין ממש משקאות דיאט פירותיים מוגזים. עד היום, שוופס שיווקה בעיקר משקאות מוגזים פירותיים מופחתי סוכר, אך לא כאלה חסרי סוכר לחלוטין, למעט דיאט למון ליין (המתחרה בספרייט זירו) שהושק בישראל לפני שש שנים, ומכיל 0.5 קלוריות ל-100 מ"ל.

שוופס ללא סוכר (צילום: יחסי ציבור)
.

שיווקו של המשקה בישראל בא באיחור של שלוש שנים אחרי שאר העולם, והוא תואם את המגמה העולמית לכיוון מוצרים מופחת סוכר ומוצרי דיאט. המשקה החדש, מתבסס על הממתיק המלאכותי סוכרהלוז, וישווק בבקבוקים משפחתיים של 1.5 ליטר ובבקבוקי זכוכית אישיים של 330 מ"ל. המחיר המומלץ לצרכן הוא 6-7 שקל כולל מע"מ, עבור הבקבוק הגדול או הקטן. גובה ההשקעה בהשקה: כ-8 מיליון שקל.

על פי נתוני נילסן, שוק המשקאות הקלים (כולל מים) גלגל בשנה האחרונה בישראל 2.85 מיליארד שקל, מתוכם 1.3 מיליארד שקל בשוק המשקאות המוגזים. כמו כן, שוופס מחזיקה אמנם רק בנתח שוק כספי של כ-7% מכלל שוק המשקאות (כולל מים), אך בשוק המשקאות המוגזים המתוקים (לא כולל קטגוריית קולה וסודה) - יש לה נתח שוק של 40%. המותג שוופס, הוא השני בגודלו מבחינת נתח שוק כספי בשוק המשקאות כולו (אחרי קוקה קולה). השנה, הוא מציג גידול של 4% בנתוני המכר.

לגבי כלל שוק המשקאות המוגזים הצבעוניים (שאינם סודה או קולה), הרי שהשנה ישנה ירידה של 3.2% בהיקף המכירות, וירידה של 5.6% בהיקף הליטרים. ככל הנראה, על רקע התגברות המודעות לחשיבות הפחתת הסוכר.

עלייה של 6.9% בצריכת בקבוקי מים מינרלים

במהלך השנה האחרונה חלה מגמת צמיחה בנתח השוק הכספי בקטגוריית המים המינרלים (עם עלייה שנתית מכובדת של 6.9% מסך היקף המכירות), סודה (עלייה של 4.4%), בירה שחורה (עלייה של 4.3%) ובאופן מפתיע, גם בקטגוריית משקאות האנרגיה - למרות כמות הסוכר הגדולה בהם (עלייה של 1.5% בהיקף המכירות, על פי הערכות, כתוצאה מערבוב עם משקאות אלכוהוליים).

יוזכר כי בעבר ניסתה שוופס לשווק משקה קולה מופחת סוכר בשם "קולה שוופס 22", אשר הומתק באמצעות סטיביה, אך למרות ההשקעה הגדולה לא עבר את מבחן הצרכנים וירד מהמדפים. "הצרכן הישראלי לא אהב את טעם הסטיביה, היה לו טעם לוואי מר", אומרת טל מלכה-סלהוב, מנהלת השיווק של יפאורה-תבורי. "הוא השווה את המוצר לקוקה-קולה הממותק שהכילה יותר סוכר ולא עמד במבחן התחרות על הטעם ולכן הורדנו אותו מהמדפים".

שוופס ללא סוכר (צילום: יחסי ציבור)
.

הטעם של הצרכן הישראלי, אגב לא השתנה בהרבה מאז. "הקהל הישראלי בהחלט מעדיף מתוק", מציינת מלכה-סלהוב. "גם במבחני הטעימה הוא לא אוהב שאנחנו מורידים סוכר. ההבדל בסדרה הנוכחית שלא רק הורדנו סוכר, אלא גם הוספנו ממתיק".

מדוע ישראל נכנסת באיחור של שלוש שנים לשאר מדינות העולם?

מלכה-סלהוב: "ישראל הכניסה באיחור של כמה שנים גם את המים בטעמים, וגם כל מגמת הפחתת הסוכר במזון בדיליי. מבחינה זו, שוק המשקאות המוגזים אינו שונה מכלל השוק. שיחת היום בעולם המזון והמשקאות היא כמות הסוכר. מבחינתנו, זהו חלק ממהלך אסטרטגי כולל של הפחתת סוכר. במוצרים אחרים כבר הפחתנו סוכר ברמה של 20% ויותר (תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס בטעמים)".

נציין כי רק לפני מספר חודשים הושקו בארה"ב ארבעה טעמי דיאט חדשים למשפחת קוקה-קולה: (מנגו, ג'ינג'ר לימון, דובדבנים ותפוז אדום). בארץ, קוקה-קולה עדיין לא השמיעה את קולה בתחום הדיאט (מאז כניסת זירו), ומעניין לראות איזה טעמי דיאט חדשים היא תשווק בישראל, אם בכלל. כמו כן, רק לפני מספר ימים היא שינתה את ליין קטגוריית הספרייט שלה, והוסיפה משקה חדש בטעם "ליים", שהוא ממותק ומסוכר.

שוופס ללא סוכר (צילום: יחסי ציבור)
.

שוופס ללא סוכר החדש: איך הטעם?

מי שלא אוהב את טעם הלוואי של הסוכרהלוז (ורגיל לממתיק אספרטיים) יכול מעט להתאכזב, בייחוד לגבי הטעם תות-ליים אשר בהחלט טעון שיפור. לגבי הלימונדה הוורודה, הרי שהמרירות של המשקה מאזנת מעט את טעם הלוואי, ובעיקר אם שותים אותו עם קוביות קרח. מבין השלושה, טעם התפוח הוא המוצלח ביותר - כך על פי מדגם לא מייצג של טועמים.

"התגובות שקיבלנו עד כה שהתפוח הוא הכי מוצלח, אחריו הלימונדה הוורודה ולבסוף התות-ליים", מעדכנת מלכה-סלהוב "צריך להבין שהשינוי העיקרי מבחינתנו הוא הכניסה לשוק הדיאט. לגבי הטעמים, הם יעמדו במבחן הזמן, וייתכן שישתנו טעמים בהתאם לתגובות הצרכנים".

מסקנה: אי אפשר להיות בלי (קלוריות) ולהרגיש עם. הטעם המקורי של המשקאות הפירותיים המסוכרים של שוופס מעט נפגע במעבר לדיאט. ואולם, נשים בהיריון או כל מי שלא יכול לצרוך אספרטיים יכולים להתנחם בעובדה שיש להם כעת משקאות דיאט חלופיים.

בהחלט מדובר בבשורה שתגרום להרחבת הקטגוריה עם מגוון טעמים נוספים, ככל הנראה, גם בקרב המתחרות (קוקה קולה, טמפו ומותגים פרטיים של רשתות קמעונאיות), מה שיוביל לא רק להגדלת מגוון הטעמים, אלא גם לתחרות על המחיר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה