בשורה לעובדים: ימי הבידוד ישולמו כמו ימי מחלה - המדינה והמעסיקים יתחלקו בעלות

$(function(){setImageBanner('15d20c8b-b490-4ca5-93b8-115c9de42dd6','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,46305,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

לפי ההסכם בין האוצר להסתדרות והתאחדות התעשיינים, ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד והתשלום עבורם יהיה כקבוע בחוק - יומיים ראשונים על העובד, המדינה והמעסיקים יתחלקו בעלות של היתר

שר האוצר ישראל כ"ץ צילום מתוך עמוד הפייסבוק

משרד האוצר, ההסתדרות ונשיאות המעסיקים והעסקים בישראל הגיעו היום (רביעי) להסכמות לגבי אופן התשלום בעבור ימי הבידוד.

לפי ההסכם, ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד והתשלום עבור הימים יהיה כקבוע בחוק. העובד יישא בעלות היומיים הראשונים והמדינה והמעסיקים יתחלקו את העלות של יתר הימים, כך שבסופו של יום סך העלות יתחלק בין העובד, למדינה ולמעסיק.

על מנת להשלים את הליך חקיקת ההסכמות, הצדדים פנו לבג"צ בבקשה להאריך את ההסדר הקיים - התאחדות המלאכה והתעשייה עשויה להתנגד בשל ההחלטה שאינה מבדילה בין עסקים קטנים לגדולים.

המתווה עליו סוכם קובע כי עובד בבידוד יוכל לנצל ימי מחלה על חשבון תקופת הבידוד. התשלום בעבור ימי המחלה יהיה בהתאם לקבוע בחוק: 0% מערך יום מחלה על היום הראשון, 50% מערך יום מחלה על היום השני, 50% מערך יום מחלה על היום השלישי ו-100% החל מהיום הרביעי לבידוד. המדינה והמעסיקים יתחלקו את עלות הבידוד הנותרת שווה בשווה.

כמו כן, סוכם כי ההסתדרות לא תכריז על סכסוכי עבודה ולא תנקוט בצעדים ארגוניים בדרישה להרחבת הזכאות. עם זאת, ההסתדרות תוכל להגיע להסכמים מיטיבים לעניין ימי הבידוד, לפיהם המעסיק יהיה רשאי בין היתר, לשלם לעובד 100% מערך יום מחלה, החל מיום הבידוד הראשון. המדינה לא תשפה את המעסיק על החלק המשלים להסדר המיטיב.

לדרישת המעסיקים, ההסכמות לא יחולו על עובדים ששבו מנסיעה פרטית לחו"ל. חלה חובת רישום בדבר הבידוד באתר משרד הבריאות. המעסיק יפעל כדי לסייע לעובד בהגשת הדיווח.

כמענה לעובדים שאין ברשותם מכסת ימי מחלה, הוסכם בין הצדדים כי העובדים יקבלו תשלום עבור ימי הבידוד, בהתאם לחלוקה הבאה: 0% מהשכר על היום הראשון, 50% מהשכר על היום השני, 50% מהשכר על היום השלישי, ו-70% החל מהיום הרביעי והלאה. תשלום זה ימומן במלואו על-ידי המדינה.

על מנת להשלים את הליך חקיקת ההסכמות, הצדדים פנו לבג"צ בבקשה להאריך את ההסדר הקיים ב-28 ימים. השיפוי למעסיקים יינתן רטרואקטיבית גם עבור חודש אוקטובר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה