ראש הממשלה: "גני הילדים ומקומות הבילוי ייסגרו, מי שלא חייב ללכת לעבודה שלא יילך"

$(function(){setImageBanner('76646529-ed09-4c1e-9c2e-6db6ac14d056','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,46305,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

החל ממחר (א'): גני הילדים ייסגרו ואיתם כל מקומות הבילוי והפנאי, לא תתאפשר התכנסות של יותר מעשרה אנשים, מקומות העבודה יפעלו עם עדיפות לעבודה מהבית - כל אלו ועוד בהצהרתו של ראש הממשלה הערב (שבת) בירושלים. נתניהו: "נמשיך להבטיח שירותים חיוניים לכל המשק, הסופרים ימשיכו לעבוד כרגיל ולא צפוי בתרופות". מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-193

הערב (שבת), בתום הערכת מצב, הכריז ראש הממשלה בינימין נתניהו על הצעדים החדשים בנוגע להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.על פי ההנחיות החדשות, החל ממחר (א'), ייסגרו גני הילדים, הפעוטונים והמוסדות לחינוך מיוחד ואיתם כל מקומות הבילוי והפנאי באשר הם, ביניהם: ברים, בתי קפה, מסעדות, חדרי כושר וכו'. 

עוד הכריז ראש הממשלה בהצהרתו, כי לא תתאפשר התקהלות של יותר מעשרה אנשים ומקומות העבודה יפעלו עם עדיפות לעבודה מהבית, כשהמטרה: שמירה על מרחק של שני מטרים האחד מהשני. בתי מרקחת, מרכולים, תחנות דלק ובנקים יישארו פתוחים.

הצהרתו של ראש הממשלה הערב בירושלים:

"אנחנו בעיצומו של משבר בינלאומי" - אמר ראש הממשלה, "הקרב הוא קודם כל על החיים והבריאות של הציבור. יש אלפי מתים ברחבי בעולם, זה נצבר במהירות. הבורוסות צונחות. הנשיא טרמפ הכריז מצב חירות בארה"ב. מדינות מאמצות את הצעדים שאנחנו קיבלנו על עצמנו. אני חייב לומר שהמדיניות שלנו היא דינמית ומקדימה את כל מדינות העולם".

אנחנו מתייחסים לכל האירוע הזה כאירוע מתגלגל ומנסים להקדים את התפשטות הנגיף. אנחנו לא יודעים מה עתיד להתרחש. אני מעריך שיש לנו אפשרות לא רק להתגבר על המשבר, אלא גם לנצח את הנגיף. אבל זה מחייב את כולנו לאמץ שגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש, כאשר היעד הוא הצלת חיים.

אנחנו במלחמה עם אויב בלתי נראה, הניצחון תלוי בצעדים של כל אחד ואחד מאזרחי ישראל. אנחנו חייבים לעשות יחד הכל, כדי לא להדביק וכדי לא להידבק.

אנחנו במלחמה שמחייבת אותנו לנקוט באמצעים מיוחדים. ביקשתי את הסכמתו של משרד המשפטים לצעדים טכנולוגיים לאיתור מהיר ואפקטיבי של הנגיף. הצעדים האלו עלולים לפגוע בפרטיותם של אזרחי ישראל.

אני מבקש מכם אזרחי ישראל לשמור על הכללים:
הצעד הראשון – לשמור על ההיגיינה האישית. אני רואה בתדהמה אנשים שעדיין מתחבקים באירועים ויוצרים מגע. אנחנו חייבים לשנות את השגרה ולשמור על ההיגיינה. הצעד השני - לשמור על מרחק. זה קשה מאוד, אני יודע, אבל ההנחיה הזו תיתן האטה של הדבקה וקצב התפשטות הנגיף.

נמשיך להבטיח שירותים חיוניים לכל המשק, אני אומר את זה קודם כל לגבי המזון. יש לנו אספקה מכאן ועד להודעה חדשה, אין לנו שום מגבלה ולכן אין צורך להסתער על הסופרים בבהלה. אני מבקש שכולם יבינו שהסופרים ימשיכו לעבוד.

לגבי תרופות, לא יהיו מחסורים בתרופות. בכל הקשור לשירותי הבנקאות, הם ימשיכו לפעול כרגיל וכנ"ל גם תחנות הדלק. כל מה שקשור לתרבות ופנאי יופסק, וכיוצא בזה מקומות הבילוי, מסעדות ברים, תיאטראות וכו'. מה שקשור למסחר לייצור, זה יימשך אבל בתנאים מגבילים שיאפשרו שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני. מי שלא חייב לצאת לעבודה שלא ייצא".

ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי אמרה הערב: "אחת הבעיות במחלה הזאת היא שאנשים עלולים להדביק כשאין להם תסמינים בכלל ולכן אין לנו דרך לאתר אותם, בגלל זה אנחנו יוצאים בהנחיות לציבור הרחב. אנחנו מדברים על כללי התנהגות חדשים שילוו אותנו משך כל ההתפרצות".

"הכללים האלו הם ריחוק חברתי" – הוסיפה פרופ' סדצקי. "אלו כללים קשים ליישום - כלל 2 המטר, המרחק שמבטיח לנו שלא נהיה באזור הרסס של הווירוס. מעבר לכך היגיינה אישית, עיטוש ושיעול למרפק ולא ליד. התקהלויות לא אפשריות בכל מקרה, אנחנו מבקשים שלא יהיו יותר מעשרה אנשים במרחב אחד וגם אותם עשרה אנשים צריכים לשמור מעל 2 מטר".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה