תרופת הפלא אלוסטרה, שהצילה חולי קורונה קשים- מכה הדים !

$(function(){setImageBanner('b348e550-878c-4d1d-b81f-1fa2b6256d76','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,46305,'Image','');})
להאזנה לתוכן:


הדסה: חמישה  חולי קורונה במצב קשה וקריטי - שעברו טיפול ניסיוני בתאים אנושיים, שוחררו כשהם בריאים ושליליים לווירוס, לאחר שטופלו בתרופה אלוסטרה, שפותחה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס מנס ציונה

התרופה, המבוססת על תאים אנושיים שנתרמים מאנשים בריאים, מיועדת למיגוון  סוגי קריסת מערכות, לאחר מחלות שונות. אך כיום היא בניסוי הקליני הראשון בעולם בחולי קורונה.

ומנכ"ל החברה שמניותיה מושכות עניין רב כבר תקופה, כבר מדבר על מיליארד דולר מכירות !..

מימין - פרופ' דרור מבורך ממציא התרופה. משמאל, שי נוביק- מנכ"ל החברה.

יחצ

השבוע  שוחרר לביתו החולה החמישי מבין חמשת החולים הקשים והקריטיים, שקיבל טיפול חדשני במסגרת ניסוי קליני ראשון בעולם, בטיפול בתאים אנושיים הנלקחים מתורם בריא.

חמשת חולי הקורונה 3  מהם במצב קשה ו- 2 במצב קריטי, טופלו בביה"ח הדסה עין כרם תחת ניסוי קליני בתרופה חדשנית, אלוסטרה, שפותחה בהדסה בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה אנלייבקס תרפיוטיקס (ובסיוע מענק רשות החדשנות שניתן ב4.20)

מהדסה נמסר כי כל חמשת החולים שוחררו בריאים מבית החולים לאחר הטיפול בממוצע חמישה –שישה ימים לאחר קבלת התרופה, וכולם היו שליליים לווירוס הקורונה ביום השחרור.

"אלוסטרה" פותחה על בסיס מחקריו של פרופ' דרור מבורך - מנהל מחלקה פנימית ומחלקת קורונה בהדסה, וכבר נוסתה בהצלחה בעבר בעשרה חולי ספסיס (אלח דם), הנחשבת למחלה קשה שכיום אין לה תרופה.

"אלוסטרה מיועדת לטיפול במגוון רחב של מקרים שבהם יש פעילות יתר של מערכת החיסון, מה שמוביל לעלייה בהפרשות של חלבונים על ידי תאים של מערכת החיסון –הנקראים ציטוקינים וגורמים לסערה ציטוקינית",  מסביר פרופ' מבורך.  "פעילותה מתבצעת על ידי טיפול בתאים שנלקחים מתורם בריא והינדוסם במעבדה באופן שירסנו עם הזרקתם לגוף החולה את הדלקת או סערת הציטוקנים הפוגעת מאוד בחולים".

והסבר רחב יותר על התרופה נתן מנכ"ל החברה, שי נוביק , בראיונות לתקשורת. לדבריו:

כדי להבין את הייחודיות של התרופה, צריך לדבר על מדע. אלוסטרה מיועדת לטיפול של חולים שהייתה להם תגובת יתר במערכת החיסון בעקבות חדירה של פתוגן, חיידק, נגיף וכו׳. בהרבה מאד סיטואציות בהם חולים נדבקים במחלה כלשהי, דלקת בדרכי השתן או דלקת ריאות, הם מקבלים אנטיביוטיקה שהורגת את הנגיף, למרות זאת מצבם הקליני מידרדר עד כדי מוות.

המוות נגרם בכלל כתוצאה מקריסת מערכות, שלא קשורה לפתוגן שממנו הם נדבקו מלכתחילה. המערכת החיסונית נכנסת לטירוף עקב הימצאות החיידק, ולמרות שהחיידק לא נמצא יותר בגוף, המערכת ממשיכה להשתולל ותוקפת אברים חיוניים".

כמה זה נפוץ בעולם?

"סיבוכים אלו הם גורם המוות מספר 3 בעולם המערבי, לאחר לב וסרטן. כשאתם שומעים שאדם מת מסיבוכים של דלקת ראות, זה בדיוק מה שזה אומר. רק בישראל מתים בכל שנה כ-6,000 אנשים כתוצאה מכך."

כך מתים חולים מקורונה?

״בדיוק, אנשים מתחילים להבין זאת יותר בעקבות המגפה. בקוביד 19 יש מספר שלבים של מחלה, בהתחלה היא מחלה ויראלית לכל דבר וטיפול אנטי ויראלי יכול להיות יעיל. בשלב השני חולים מתחילים להיכנס לקריסת מערכות, כשמקביל רמת הווירוס שלהם בדם מאד נמוכה, כלומר הווירוס הוא כבר לא הבעיה. בשלב זה מאד קשה לטפל, וטיפולים כנגד הווירוס אינם יעילים יותר".

 --------------------------------------

 

הניסוי בחולי קורונה נערך תחת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, והחוקר הראשי בניסוי היה פרופ' ואן הירדן, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ בביה"ח הדסה עין כרם.

 

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין:

"למרות המלחמה מסביב ולצד היערכות אינטנסיבית לקליטת המספרים ההולכים ועולים של החולים הקשים, ממשיכה הדסה לחדש ולהוביל את פריצות הדרך בטיפול בחולי הקורונה הללו ושמחים שתרופה שפותחה במחקר בין כותלי בית החולים שלנו אכן מראה פוטנציאל טיפולי בחולים אלו. אני תקווה שגם אלה שחייבים לעשות את שלהם בתחום התקציב והתזרים של המערכת האשפוזית במדינה, יתעוררו סוף סוף ויסייעו לנו לעזור לציבור.

 

מחברת אנלייבקס נמסר: "אנו שמחים שהחולים במצב קשה וקריטי החלימו בעקבות הטיפול באלוסטרה".

 על ההתרגשות סביב מניות החברה תוכלו לקרוא בקישור הבא:

  הכתבה בביז פורטל

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה