אירוע חורף של 'ביכורים' הפנימייה למצויינות באמנויות בבית החינוך נופי הבשור במועצה האזורית אשכול.

$(function(){setImageBanner('b4387fc2-ccdd-4d5e-950a-777f447e32e2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26576,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

ביום חמישי ה 27.12 התקיים בפעם החמישית אירוע חורף של 'ביכורים' למעלה מ350 איש הגיעו לאירוע שכלל תערוכת אמנות רב-תחומית והופעה חיה, ויצאו נרגשים ונפעמים מהפלא שצמח בנגב המערבי.

אירוע חורף, הוא ההזדמנות של החניכים והצוות ב'ביכורים' לאפשר לקהל הרחב לחוות מעט מהמהות, החזון והעשייה בכפר. בכל שנה נבחר נושא המחבר את האירוע ויוצר קו מקשר בין תערוכת האמנות להופעות המוזיקליות. שכבת י"ב, שמסיימת שלוש וארבע שנים התחנכות בביכורים, מפיקה את האירוע מא' ועד ת' בשיתוף עם הצוות הבוגר והקומונה.

מופע חורף ביכורים

נועם אליטוב וענב מלמד, נציגות שכבת  י"ב זאת השנה האחרונה, שתינו במגמת המוזיקה ונבחנות על רסיטל הבגרות שלנו יחד עם שאר הבגרויות של בית הספר, למרות התקופה העמוסה, רגע לפני שאנחנו עוזבות את ביכורים היה לנו חשוב להשאיר חותם יחד עם כל השכבה שלנו, ולהראות כלפי חוץ מה זה ביכורים עבורנו. ההכנות למופע לוו במצב בטחוני שברירי, כך חשבנו לשלב בין המצב, מקום המגורים שלנו והיצירה.  נראה שהצלחנו! והאירוע עמד בציפיות הגבוהות שהצבנו לעצמנו"

עבודתה של עדי כהן תלמידת יב - הקרנה בתוך מקרר

מנהלת תחום האמנות החזותית הינה נעמה הדני, בוגרת תואר שני בהצטיינות בארה"ב ותואר ראשון במדרשה לאמנות בבית ברל (תכנית המצויינים). את מגמת המוזיקה מנהל עמיקם קימלמן, שניהול את בית הספר 'רימון' ב 23 שנים האחרונות ואיתו אלירן קליסקי שאחראי על ריכוז המגמה והפיק את המופע המוזיקלי.

אסף גורן יחד עם עמיקם קימלמן מנהל המגמה

"תערוכת האמנות במסגרת אירוע חורף התמקדה השנה בנושא ׳מרחב מוגן׳ דרך עבודות רב תחומיות. הפעם הצטרף אליי להובלת התערוכה בר פבר, אמן רב תחומי, שעבד עם הקבוצה במשך שלושה חודשים" מספרת נעמה ראש תחום האמנות, "לאורך המחצית נחשפו התלמידות לשיעורי צילום, וידאו ופוטושופ ויצרו מתוכם עבודות המשלבות בין התחומים- הקרנות על אובייקטים, יצירה של סאונד, עיבוד של דימוי נע ושל דימוי צילומי."

"תלמידות תחום האמנות בביכורים מתנסות החל מהשנה הראשונה שלהם בביכורים בהקמת תערוכות – מהרעיון ועד הביצוע , ההקמה והפירוק. מדובר באחד הכלים החשובים שמי שלומד אצלנו בביכורים מקבל" מוסיפה נעמה.

"בהופעה חיה עלו בערב 16 הרכבים מוזיקליים הפועלים מדי שבוע במגמת המוזיקה של ביכורים, המהווים חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים במגמה. השיבוץ להרכבים נקבע על פי רמת התלמידים ושליטתם בסגנונות שונים כגון ג'אז, רוק, פופ, מוזיקה לטינית, פולק ומוסיקת עולם." מספר עמיקם מנהל המגמה

שיילי נביפור תלמידת יב ואבשלום גולד י

ההשתתפות בהרכבים מקנה לתלמידים כלים  לעבודה משותפת, ליצירת תוצאה מדויקת, מוסיקלית ומלהיבה, התוודעות לרפרטואר חשוב ולסגנונות מגוונים ורכישת ניסיון בימתי באמצעות מופעים באירועי המגמה ומחוצה לה בפני קהל." מוסיף אלירן קליסקי רכז המגמה.

 

"בפעם הראשונה מאז הקמת הכפר, מורי המגמה – שכולם מוזיקאים פעילים ומובילים בתחומם : בעז בן משה, ורד דקל, לוטם עזנר ואני , עלינו להופיע עם תלמידי המגמה. ההתרגשות הייתה עצומה עבורם ועבורנו! היו אנרגיות שלא ניתן לתאר. מגמת המוזיקה של ביכורים הפכה להיות באופן רשמי אחת מהמגמות המובילות בארץ! בוגריה משתלבים בתפקידים רלוונטיים בצבא, ומרביתם מקבלים מלגת המשך וקרדיטציה בבית הספר רימון".

השנה, לאור התקופה הביטחונית המטלטלת האחרונה שחווינו, בחרנו להתבונן על משמעות המושג מרחב מוגן, מעבר לממ"ד הקר, לבטון שמגן על הגוף הפיזי, מעבר לריצה והפחד. בחרנו לחפש את המרחב המוגן האישי והיום-יומי שמאפשר לכולנו לחיות, לשמוח ולגדול למרות המציאות.

ביכורים, הכפר, כמו שכולנו קוראים לו, הוא המקום הבטוח שלנו. מקום מצמיח, מרפא, שמאפשר להביע, לברוח, לצרוח, ליצור ולאהוב.

ביכורים הוא משפחה צעירה, בית, שטומן בחובו הזדמנויות בלתי מוגבלות לביטוי אישי דרך אמנות ומוזיקה.

אירוע חורף 2018 – "מרחב מוגן יוצרים מתוך מציאות"

איפשר הצצה אינטימית לעולם של החניכים והצוות בביכורים,לעולם של יצירה, של עבודה קשה ושל ביטוי.

אנהלי אברג'ל, מדריכת י"ב שהייתה חלק משמעותי בהובלת האירוע מספרת "מרכז האירוע הם התערוכה וההופעה, אבל האירוע לא היה נהדר מו שהיה מבלי מה שמחבר את הכל – העיצוב, השיווק, הכיבוד והאווירה . במשך חודשיים עבדו החניכים, חברי הקומונה והצוות הבוגר על האירוע. שמנו השנה דגש על חווית הצופה, האורח – נראה שזה מה שהקפיץ את האירוע בכמה רמות. האורחים קיבלו תכניות מושקעות בתחילת האירוע, התחממו עם מרק ושלל פינוקים, עברו בנעימות לתערוכה, ולכשסיימו חיכתה להם במה קטנה עם מוזיקה שהנעימה את זמנם רגע לפני המופע. בחלל בדרך להופעה הקהל נדרש להכנס למנהרה שחורה ועלייה שלט " מרחב מוגן".

בסופה, הגיעו למרחב קסום, מואר באור חם עם ציפורי אוריגמי, תמונות וחלקים מחיי הכפר: 'ברוכים הבאים לביכורים – המרחב המוגן שלנו'  החניכים הצליחו ליצור טעימה מהעולם שלהם בביכורים. כמחנכים כל הצוות נרגשנו לראות כמה אנחנו מצליחים לייצר עבורם גם בית,וגם חממה מקצועית!.

 משם הקהל נכנס לחלק השני של האירוע – המופע המוזיקלי, בין הקטעים הוקרנו קטעי קישור המציגים את הקטעים ומחברים את הקהל לנושא. התמלאתי גאווה לראות את העשייה של כולנו מגיעה לסיום מרגש ומקצועי שכזה".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה