"פסטיבל הפסטיבלים": מדיטרנה אשדוד 2019 מתקרב בצעדי ענק - אתם מוכנים?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4d3015c1-52b2-40c0-a61e-25fcbcf1a12f','/dyncontent/2024/3/13/eba24287-81c1-4524-8420-9aa872b7d7a6.gif',17612,'סמי שמעון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4d3015c1-52b2-40c0-a61e-25fcbcf1a12f','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,26576,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

הפסטיבל הבינלאומי ה-7 למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים ממדינות הים התיכון מתקרב בצעדי ענק, עם רשימה מפוארת של מופעי מוזיקה, סרטים בהקרנות חגיגיות וראשוניות, תערוכות קונספט וקולינריה ברחבה שהפכה להפנינג מוזיקלי שמח ולסימן ההיכר הפסטיבל: מדיטרנה (Méditerranée) יוני 2019 באשדוד - הפרטים בכתבה

משינה ותיסלם | צילום: אורית פניני

הפסטיבל שהפך עם השנים לחביב הקהל וסוחף אחריו בכל שנה קהל רב מכל רחבי הארץ הנחשף לצבעים ולסגנונות באווירת מדינות הים התיכון, פסטיבל Méditerranée אשדוד הבינלאומי ה-7 למוזיקה, קולנוע, אמנות וטעמים, ייערך בין התאריכים 21-14 ביוני 2019.

למעלה מ-350 אמנים, מוסיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים ישתתפו השנה בפסטיבל שיימשך שמונה ימים ויתפרס על כעשרה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, מרכז מונארט לאמנויות, מוזיאון אשדוד לאמנות, אולמות הקולנוע במתחם גלובוס MAX-אשדוד, המרכז להורות משמעותית ובפאבים ברחבי העיר.

אמני הפסטיבל הם ממדינות הים התיכון ובין ההפקות המוצגות - הפקות מקור ייחודיות המשלבות אמנים ישראלים מובילים עם אמנים והרכבים ומוסיקאים בינלאומיים, יחד הם יוצרים פסיפס מוזיקלי מרתק ומרגש.

נינו רוטה וארגוב - טולה | צילום: קובי שרביט

לצד המוזיקה עוסק הפסטיבל גם בעולמות הקולנוע, הקולינריה והאמנות של מדינות אגן הים התיכון. שלושה עשר סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו במתחם גלובוס MAX אשדוד וילוו באירועים חגיגיים, הקרנות בכורה ומפגשים עם יוצרי הסרטים מהארץ ומחו"ל.

כבכול שנה יתקיים אירוע פתיחה חגיגי של הקרנות סרטי הקולנוע בפסטיבל, והשנה: הקרנה חגיגית של הסרט "ז'אם" )טורקיה, יוון) - סרטו העלילתי החדש של הבמאי הנודע טוני גאטליף, במאי הסרט "ונגו". הסרטים שיוקרנו בפסטיבל הם מטורקיה, יוון, אלג'יר, צרפת, מרוקו, איטליה, ישראל וגיאורגיה.

ברחבה שבין המתחמים: מתחם קולינרי עשיר המעניק במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד ומארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן, טברנה אקספרס עם השף גיא פרץ- דוכן אוכל מפואר על גבי משאית, סינטה, וינו דל מאר, פיצה בלה, בני הדייג ו"גן סיפור".

יריד האוכל של מדיטרנה. צילום: חן בוקר

לצד המסעדות ייהנו המבקרים מ"טברנת הדייגים"- סירת דייגים כמטבח פתוח למנות דגים שונות ומשוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר של פאב ה"שלומפר", בר משקאות אותנטי, מתחם יווני מרענן, פינות יצירה לילדים, יריד ספרים ועוד.

ברחבת הפסטיבל, לצד המתחם הקולינרי תפעל בימת ה- Showcase עם מופעים פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום. הבימה הפכה עם השנים לחלק חשוב בפסטיבל כזרקור לאמנים וכחלק מהאווירה הייחודית של הפסטיבל- הפנינג מוזיקלי צעיר וצבעוני.

בימת ה- Showcase  תארח אמנים והרכבים המהווים היום את הלב הפועם של סצנת המוזיקה החדשה בישראל, חלקם רגע לפני הפריצה הגדולה וחלקם כבר סוחפים אחריהם קהל רב, ביניהם: לירון עמרם, בינת אל פאנק, תמרנדה, יוסי סאסי (אורפנלד),SANGIT & The Local Collective  ועדי אלבחר.

Les Femmes de Tetouan | יח"צ

עוד במסגרת הפסטיבל, תיפתח תערוכה חדשה בנושא גבריות, "גברויות" הוא שמה, במוזיאון אשדוד לאמנות, וכמידי שנה תתקיים גם הטברנה של הפסטיבל- והפעם: טברנה עם אסי יחיאל. חגיגה יוונית ישראלית בקפה תיאטרון יד לבנים.

בעקבות הצלחת מיזם MEDI NIGHT, גם השנה ימשיכו מופעי מדיטרנה אל תוך הלילה ופאבים וברים מובילים בעיר: ה"זרם", ה"פיגל" וה"זה", יארחו החל מהשעה 23:00 הרכבים ואמנים בהם צליל דנין, סוטראיה, טרנטה גרוב משין, פתוחות לקהל הרחב.

המיזם קם במטרה להנגיש את הפסטיבל לצעירי אשדוד ולחזק את שיתוף הפעולה בין מוסדות התרבות לבין מקומות הבילוי הפועלים בעיר. כל המופעים בשת"פ עם מרכז "כיוונים "- הבית לצעירי אשדוד.

לסיום הפסטיבל, ייערך ערב מפואר בהשתתפות ההרכב הישראלי הבינלאומי המצליח "לולה מארש", הזמרת-יוצרת הטורקייה "גאיה- סול אקיול" המשלבת מוזיקה וויז'ואל לכדי יצירה פורצת גבולות אשר מתקבלת בחיבוק אדיר בעולם, וכן מופע ענק של קותימן והאורקסטרה מארחים את שי צברי.

ירדן עמיר | קרדיט: Natasha Shakhnes/שי ממן

מנכ"ל הפסטיבל, מוטי מלכא: "כשהגינו את הפסטיבל, ראינו אל מול עינינו חגיגה של מוזיקה, אמנות, סרטים וטעמים, פיללנו לאווירה מיוחדת אשר תחבר את התרבויות ממדינות הים התיכון לפסטיבל אחד גדול. לאחר ששה פסטיבלים ולקראת הפסטיבל השביעי, אני שמח וגאה לומר שהפסטיבל קיבל זהות משל עצמו, אווירה ייחודית משלו ובעיקר קהל אדיר שמקבל אותו באהבה."

"גם השנה הקפדנו על אוירה מיוחדת, תכנים מרגשים ומופעים בהם שורת אמנים מובילים ממדינות הים התיכון לצד אמנים ישראלים, ובמקביל מופעים נפלאים הפתוחים לקהל הרחב" - הוסיף מלכא, "מדיטרנה הוא פסטיבל בו כל ישראלי ימצא בו את החלק האהוב עליו ואת החיבור האישי שלו. האווירה הים תיכונית משולבת במוזיקה אותנטית שורשית לצד מוזיקה עדכנית מהלב הפועם, סרטים מהשורה הראשונה בתערוכה שאפשר יהיה לחוות לראשונה בפסטיבל ובפעילויות רבות מעשירות. נשמח לקבל את הקהל בחיבוק גדול."

דודו ז'רז'בסקי, המנהל האמנותי: "אנו ממשיכים ופורסים כנפיים אל המרחבים המוזיקליים בניחוחות הים התיכון. הייחודיות המאפיינת את מופעי הפסטיבל השנה מתמקדת בשיתופי פעולה בין אמנים ישראלים היוצרים בקרבנו ואלה הפועלים בחול, לאמנים הבינלאומיים המתארחים השנה בפסטיבל: צלילים, מראות, ריחות וטעמים מאגן הים התיכון. בואו לחוות איתנו את פסטיבל הפסטיבלים. להתראות במדיטרנה באשדוד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה