גיורא זינגר: סטנדאפ "רוסי" קורע

$(function(){setImageBanner('dc140ebb-8529-48ea-93e0-53bed4c04ec0','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26576,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

זינגר, שעלה עם משפחתו ממדינות חבר העמים, מפיל את הקהל מצחוק כשהוא מדבר על המנהגים הרוסיים מהבית, על מה מחביא אביו כאפיקומן, ואיך מבלה אימו בטקס חינה

יש בארץ שלל סטנדאפיסטים שבנו חלק מהקריירה שלהם, על העלייה מחבר העמים. לרוע המזל, ברוב המקרים, היו אלה בדיחות "העתק-הדבק", על הסבתא בסלון, המאבטח עם הטרנינג, החיבה לוודקה, והצעירות שעובדות במקצוע עתיק.

למען האמת, זה מהר מאוד זה כבר לא היה מצחיק, אבל יש רק סטנדאפיסט אחר, שלא צוחק על הרוסים, אלא עם הרוסים. מדובר בגיורא זינגר, שהוא ומשפחתו עלו מחבר העמים. בצורה גאונית, הוא מזכיר מנהגים רוסיים מוזרים, כמו למשל הצורך לשבת על כיסא, במשך כדקה, לפני שיוצאים מהבית. 

גיורא זינגר. צילום: דנה כספי

"אם כבר יצאת מהבית, אסור לחזור, לא משנה גם אם שכחת את הילד בבית, או את החתול בתנור", הוא אומר, והקהל מתפוצץ מרוב צחוק. זינגר גם מגלה סוד כמוס, ולפיו הסיבה למנהג היא האמונה כי שד שגר בבתים, עלול לגרום לנזקים ברגע שעוזבים אותם. לכן הישיבה בבית, מטעה את השד לחשוב, שהדיירים לא עוזבים. "כן, זה שד קצת מטוטם", אומר זינגר והקהל מתפוצץ מצחוק, כאשר יוצאי חבר העמים, צוחקים יותר מאחרים.

זינגר מספר על הילדות שלו - "חייבו אותי ללכת לחוג שחמט, כדי לפתח את האינטליגנציה. ובאמת תמיד הייתי במקום הראשון, בגלל שהייתי הילד היחיד בחוג".

הוא מספר על החברה הראשונה מבית הספר שביקרה אצלו בבית, ראתה רגל קרושה, חשבה שזה מרק וניסתה לחמם את זה במיקרו.

ההורים שלו "מככבים" בחלק ניכר מהמופע. "אמא שלי שונאת את אבא שלי. שאלתי אותה למה היא לא מתגרשת והיא ענתה 'כדי שהוא יסבול'". הוא מספר שהוריו התקשו להסתגל למנהגי היהדות - "כשאבא שמע שצריך בפסח ארבע כושיות, הוא הביא לדירה ארבע אתיופיות וכאשר היה צריך להחביא אפיקומן, הוא החביא פיתות".   

כמובן שחלק חשוב במופע מוקדש גם לקונפליקט של עולים עם עדות אחרות: "לבת דודה שלי עשו חינה בחתונה. רצו לשים לאמא שלי על היד והיא אמרה 'לא צריך קקי'".

בניגוד לאמנים רבים, זינגר הוא בוגר שלוש שנות לימוד בבית הספר למשחק של סמינר הקיבוצים ולכן המופע שלו לא בנוי רק על ירי בדיחות בצרורות, אלא גם על הבעות פנים וגוף, שמשלימות את הפאנץ' ליינים וגורמים לקהל לשאוג מצחוק, שוב ושוב.

לסיום – אי אפשר שלא להזכיר כי בסילבסטר, אותו מכנים יוצאי חבר העמים "נובי גוד", זינגר הופיע בפתח תקווה, במסיבה מיוחדת שנועדה בראשו ובראשונה לציבור הדתי. את האירוע יזמו דוברת הבית היהודי אידית דרויאן, ויו"ר מטה הצעירים במפלגה, יונתן דובוב, שהקים את מועדון ה"גולה" שמיועד למגזר הדתי-לאומי.

יונתן דודוב ואידית דרויאן. צילום: דנה כספי

דובוב נולד בקישינב שבמולדובה ועלה לארץ עם אמו, כשהיה בן שנה. דרויאן אמנם נולדה בארץ, אבל אמה ואחיה הגדולים נולדו ועלו לארץ ממולדובה. שניהם קיבלו לא מעט תגובות חריפות מדתיים שנחרדו לשמוע על מסיבת נובי גוד שמיועדת לדתיים.

"בניגוד לעמדה הרווחת, הנובי גוד אינו חג נוצרי או דתי אלא חג תרבותי-משפחתי שנחקק עמוק בתוך התרבות הרוסית ואצל יהודים יוצאי ברית המועצות לשעבר", אמר דובוב. "בעוד שמועדים אחרים של עדות אחרות קיבלו מקום של כבוד בלוח השנה הישראלי המתהווה, תרבות יהודי רוסיה המפוארת לא זכתה לאותו מעמד".

דרויאן: "הנובי גוד נחשב למוקצה בקרב הממסד הדתי-לאומי בישראל והגיע הזמן לשבור את חומות הבורות. האירוע מסמן את תחילתו של שינוי מודעות רחב ואני מקווה כי ייהפך למסורת".

לפרטים על ההופעה הקרובה של זינגר לחצו כאן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה