ראשי הראשויות בדרום התייצבו במאבק נגד הפסקת קו הרכבת מדרום למרכז

$(function(){setImageBanner('9ded2475-a4a0-4f56-a0b9-894d30c96075','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

אחרי שהודענו בתחיל השבוע שקו הרכבת שעוברת ביישובי הדרום למרכז תופסק למשך 5 שנים -הבוקר (ד') נפגשו ראשי יישובי העוטף בתחנת הרכבת בשדרות יחד עם אביחי שלי ממובילי המאבק כדי להמשיך במחאה נגד ההחלטה שעל פי ההערכות, הקו יבוטל לתקופה העומדת על חמש שנים. המשמעות היא שתושבי הנגב המערבי יאלצו החל מהחודש להחליף רכבות באשקלון והנסיעה למרכז הארץ תתארך באופן משמעותי

ראשי הרשויות במאבק

בעקבות ההחלטה שנעשתה ללא התייעצות עם ראשי רשויות האזור, שלחו חמשת ראשי רשויות עוטף עזה בתחילת השבוע  מכתב חריף לשרת התחבורה, מרב מיכאלי ושרת הפנים איילת שקד, בדרישה לשקול מחדש את ההחלטה שמנתקת את תושבי העוטף מהמרכז ופוגעת אנושות בפרנסתם של התושבים.

אך שרת התחבורה מירב מיכאלי לראשי הרשויות לא סיפקה תשובות אשר מספקות אותם והבוקר במפגש מיוחד בתחנת הרכבת בשדרות הם הודיעו כי ימשיכו במאבק הצודק עד שימצא פתרון ביניים אחר.

-

עקב כך התכנסו למפגש הבוקר בתחנת הרכבת בשדרות הגיעו ראש העירשדרות אלון דוידי, ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, ראש מועצת אשכול גדי ירקוני, ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו וראש מועצת בני שמעון ניר זמיר.

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר "חבר'ה יש כאן אפליה שאסור להסכים לה. יכול להיות שהכוונות שלהם טובות אבל צריכים למנוע  את זה ולהיאבק על כך".

אופיר ליבשטיין הוסיף: "חשוב לשים דגש על עניין מרכזי, כאשר הרכבת יצאה לדרך הנסיעה משדרות לתל אביב הייתה פחות משעה, היום הנסיעה התארכה לכמעט שעה וחצי ועם עצירה באשקלון זה יכול להגיע ל-100 דקות ואנחנו חייבים למנוע את זה".

ראש המועצה האזורית בני שמעון "ניר זמיר ""הרכבת הינה עורק מרכזי בחיי תושבי הנגב ואסור שתפגע. יש למצוא את הדרכים לפיתוח התשתיות באזורינו מבלי לפגוע בשיגרת החיים והעבודה של תושבינו" כך ראש המועצה הבוקר."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה