תוכנית יוצאים קדימה- כיתות א'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים בתוך מוסדות החינוך

$(function(){setImageBanner('467e23e5-6d60-453b-8ef7-b98c4a837d14','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בעקבות לחץ ההורים והרשויות המקומיות שר החינוך יואב גלנט מודיע היום (ד') על תכנית "יוצאים קדימה" – לימודים בשגרת קורונה בבתי הספר היסודיים. מדובר בתכנית זמנית לתקופה של שבועיים, בכפוף להחלטות הקבינט. לפי התכנית, שגובשה במשרד החינוך בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בבית הספר החל מהשבוע הבא, תלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק.

המתווה גובש בהתאם להחלטות קבינט הקורונה:
1. לא יוקצה תקציב נוסף למערכת החינוך.
2. לפי דרישת משרד הבריאות הלימודים יתקיימו בחצאי כיתות - 18 תלמידים בכיתה.

3. שר החינוך יגבש מתכונת אופטימלית להפעלת מערכת החינוך בתנאים אלו לשבועיים הקרובים.
בתום התייעצויות מקצועיות שקיים שר החינוך גלנט עם מנהלי המחוזות במשרד החינוך, עם מנהלי בתי הספר ועם ראשי הרשויות, החליט השר כי תינתן גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר לטובת הפעלת מערכת החינוך במתכונת אופטימלית – כאשר יתאפשרו 4 או 5 ימי לימוד בתוך מוסדות החינוך, לפי החלטת המנהלים השונים. 
שר החינוך יואב גלנט התייחס ואמר : "התכנית המקורית שלנו הינה להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו בידי משרד הבריאות – קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך. 
-
אני בוטח ומאמין במנהלים ובמורים המצוינים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית. הם גיבורי ׳הגל השני׳ של הקורונה, שעמדו בנחישות בפני אתגרי החינוך והלמידה, ועשו לילות כימים למען התלמידים. 
משרד החינוך, יחד עם ראשי הרשויות ובהובלת מנהלי בתי הספר, ידאג לחינוכם של התלמידים, תוך שמירה ודאגה לבריאותם ולביטחונם".
.

על פי הגבלות משרד הבריאות, בבגנים ובכיתות א'-ד' יחוייבו כל המורים והתלמידים בעטיית מסכות. גודל הקבוצה כאמור לא יעלה על 18 תלמידים בכיתה, למעט חריגים שיאושרו על ידי בכירי מערכת החינוך, ובצהרונים יהיו עד 28 תלמידים משלוש קבוצות שונות. לא יחול שינוי במתווה ההסעות.

מועצות אזוריות בדרום אשר אשרו מתווה לימודים 5 ימים 

ערבה תיכונה 

נחל שורק

שפיר

אשכול

חוף אשקלון

מרחבים

רמת נגב

תמר

שער הנגב

שדות נגב

בני שמעון

הר חברון

באר טוביה

חבל אילות 

יואב

מטה יהודה

.

שישה ימי לימוד בשבוע בגני הילדים, חמישה ימי לימוד לכיתות א'-ד'. כך נראה מתווה היציאה מהסגר השני במועצה האזורית מטה יהודה ובמועצה האזורית באר טוביה

קבינט הקורונה אישר לאחרונה חזרה למתווה לימודים בן חמישה ימים עבור ילדי הגנים ועוד שלושה ימי לימוד בקפסולות עבור תלמידי כיתות א'-ד'.

עם זאת, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל וראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, החליטו בשיתוף אנשי המקצוע במועצות שלהם כי יש להתוות מעטפת חינוכית רחבה יותר.

על כן, הורו ראשי שתי המועצות על קיום שישה ימי לימוד בשבוע בכל גני הילדים ולהרחיב את ימי הלימוד בכיתות א' עד ד' למשך חמישה ימים, כלומר יומיים נוספים מעבר למה שהקצה קבינט הקורונה.

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי: "ילדינו לא צריכים לשלם את המחיר בשל ההתמודדות עם אתגרי הקורונה. לכן, אנו עושים במועצה את כל המאמצים על מנת להתוות להם מסגרת חינוכית מיטבית, באמצעות תוספת ימי לימוד, על מנת להחזירם לסביבה הלימודית אותה הם מכירים".

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל: "המועצה רואה חשיבות רבה לא רק בשמירה על הרצף חינוכי מיטבי עבור ילדינו, אלא גם עבור ההורים, על מנת שיוכלו לחזור לשגרה מלאה, לרבות חזרה לעבודה במתכונת מלאה".

בתוך כך, הודיע ויזל כי החל משבוע הבא גם תלמידי כיתות ה'-י"ב יחלו בתכנית לימודית שהותאמה להנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות ועיקרה מפגשי הפגה רגשיים/חברתיים /ערכיים בבתי הספר לקבוצות של כ-15 תלמידים למשך שעתיים בשעות היום. מעבר לכך, המועצה האזורית מטה יהודה עובדת בשיתוף פעולה מלא עם וועדי הישובים לסיום גיבוש ואישור תכנית "מושלב", שתתקיים בישובים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה