בצל הקורונה: סיפורן של שלוש נשים עצמאיות מאזור עוטף עזה

$(function(){setImageBanner('d675d8d8-5972-4b96-846a-4246040d7383','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26579,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

בימים אלו, עצמאיים רבים נאלצים להמציא את עצמם מחדש בהתאם למגבלות וממשיכים בניסיונותיהם לספק ללקוחותיהם את השירות על הצד הטוב ביותר. אשמח להציע אייטם על שלוש נשים חזקות מאזור העוטף, שבגיל מאוחר החליטו לערוך שינוי בחייהן המקצועיים ולהפוך לעצמאיות. ואם לא די בכך, הצליחו לצלוח את משבר הקורונה, לחשוב מחוץ לקופסא ולהתאים את עצמן למציאות החדשה

מדיכאון אחרי לידה לליווי זוגות בראשית הורות:

בזמן שווירוס הקורונה מאיים ומשבית את המשק, יש מי שרואה דווקא בימים אלו, חשיבות עליונה במתן תמיכה וליווי אישי לנשים אחרי לידה, העלולות לשקוע בדיכאון ולהרגיש חסרות אונים בעקבות המשבר במדינה והשינויים שהן חוות. סיפורה של שני יורן, תושבת פרי גן, שחוותה דיכאון אחרי לידה. ובעקבות החוויה האישית שעברה, הבינה עד כמה ליווי צמוד ואישי לנשים לפני ואחרי לידה, הוא משמעותי. ואף יותר, בזמני משבר.

את הקבוצה "NEW BORN MOM" הקימה שני בפייסבוק במיוחד עבור אימהות לאחר לידה, במטרה לסייע להן בתקופה המאתגרת ובהתמודדות עם הצפת המידע ברשת. יחד עם יועצת הנקה מוסמכת היא מספקת לאותן נשים חיבוק ווירטואלי, תמיכה וטיפול ומאפשרת להן להתייעץ ולשאול שאלות בנושאים של זוגיות, משפחה והתופעות המתלוות ללידה וליום שאחרי. במסגרת קבוצה זו, הן מהוות קהילת נשים תומכת אחת לשנייה, והופכות את הרגשות שלהן ללגיטימיות.

שני יורן צילום: הבלון הצהוב

מאחורי המיזם, ניצב סיפור חיים שהוביל אותה לעסוק כדולה. שני יורן, בת ה-40 מעולם לא חלמה להיות דולה, ולא האמינה שיום אחד היא זו שתייעץ לנשים רבות ותהיה עבור אלו שמתקשות לתפקד ברגע שבו מביאים חיים לעולם. אבל לידה אחת ודיכאון שחוותה מיד לאחר הלידה, הובילו לשינוי במסלול חייה. ממנהלת חשבונות, הבינה שני שיש לה את היכולת לסייע לנשים וזוגות רבים דווקא מהניסיון שעברה.

עד לפני התפשטות הקורונה שני התנהלה כרגיל, ערכה ייעוציים אישיים בביתה וקיימה קבוצות בית במסגרתם דאגה להעניק ליווי אישי ומעשי ליולדות וכלים להתמודדות. אך עם התפשטות הקורונה, הבינה שני את החשיבות שיש להמשך עשייתה במיוחד בימים אלו, גם אם זה מרחוק באמצעות כלים דיגיטליים. בקבוצת הפייסבוק שפתחה היא מקיימת שיחות אישיות, מעלה פוסטים תומכים ועורכת לייבים המאפשרים לנשים להרגיש משוחררות, לשאול על כל נושא ולשמוע חוויות מנשים אחרות.

"במטבח של אביה"

בגיל 31, עם ארבעה ילדים קטנים ועבודה מובטחת בחברת תקשורת גדולה, אביה קון מתלמי יוסף, הרגישה שמיצתה את תחום התקשורת והחליטה לפנות לתחום עליו תמיד חלמה. את אהבתה לעולם הבישול היא לקחה צעד אחד קדימה, כשהחליטה ללמוד ולהקים קייטרינג מצליח בשתי ידיים. אך כמו עסקים עצמאיים רבים, הנאלצים בימים אלו למצוא פתרונות יצירתיים, גם אביה דואגת להמציא את עצמה מחדש. בין שירותי המשלוחים שהיא מספקת, הבינה אביה את החשיבות שיש להשקיע בזוגיות גם בימים אלו, ולכן היא מציעה ארוחה רומנטית זוגית עד לבית, לכל אותם זוגות שזקוקים לשינוי וזמן איכות.

כמו רבים, גם הלו"ז של אביה היה צפוף עד לפני הקורונה. היו לה אירועים גדולים וסגורים, הזמנות פרטיות ולצד כל אלו ארבעה ילדים קטנים שרוצים תשומת לב. עם התפרצות הקורונה, אירועים רבים התבטלו וכך גם חלק מההזמנות.

אביה קן- צילום :ak אביעד קון

אך אביה, שרגילה לשינויים הקיצוניים בשגרה עקב המציאות הביטחונית שמגיחה מדי פעם, נאלצה להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא ולהתאים את עצמה לסיטואציה החדשה. מאחר והיא אמא, היא מודעת לקושי העצום של משפחות להתנהל בימים אלו כשכולם יחד בבית. ולכן בימים אלו, היא ממשיכה בעשייה כאשר היא מספקת משלוחים של ארוחות צהריים, לפי תפריט שבועי המתפרסם מדי שבוע בפלטפורמות הדיגיטליות. ולזוגות שחווים שחיקה ורק רוצים זמן איכות אחד עם השני, היא מציעה ארוחה זוגית רומנטית עד לבית שתשדרג את האווירה.

ממציאה את עצמה מחדש

ימי הקורונה יכולים להיות מבלבלים ולהקשות על התפקוד היום יומי. אך מצד שני, השהייה בבית מאפשרת להקדיש זמן ומחשבה על כיוונים חדשים ועיסוקים שתמיד חלמנו לעשות.

אלה בן זקן, בת ה-41 ממושב שדה ניצן, עסקה רוב חייה כמנהלת הדרכה ופיתוח בעמותת כתף לכתף.  הרצון להתקדם בער בה תמיד, ובזכות הכלים שרכשה במהלך השנים, החליטה לצאת לדרך חדשה ועצמאית כיועצת ארגונית ומשפחתית. עם תחילת דרכה העצמאית, וירוס הקורונה הוביל לשינויים בתכניותיה. הלקוחות הוקפאו, אירועים וכנסים בהם היא הייתה צריכה לקחת חלק התבטלו וכך גם תכניות פיתוח והדרכה שהייתה צריכה להעביר. כמו רבים, גם היא הייתה צריכה לחשוב על פתרונות יצירתיים בכדי לצלוח את התקופה המאתגרת.

אלה בן זקן צילום פרטי

ככל חלפו הימים, נאלצה אלה לחשוב איך להתאים את העסק שלה למציאות המשתנה. השהות בבית עזרה לה לגלות יכולות מסוימות שלא ידעה שקיימים בה. כאמא לשלושה ילדים, היא הבינה שכשם שלמשפחתה יש קשיים בימים אלו, כך גם משפחות שונות נתקלות בקשיים יומיומיים, במיוחד בזמני משבר, שמשפיעים על התקשורת והחיבור האישי והמשפחתי. ולאחר מחשבות רבות וניסיון של שמונה שנים בליווי משפחות רווחה, הגיעה אלה למסקנה שיש לה את הכלים והיכולת לסייע וללוות משפחות המתמודדות עם קשיים שונים, גם מרחוק.

לצד ליווי משפחות, אלה ממשיכה לפעול במרץ ולהתאים את שירותיה לחברה המשתנה. בימים האחרונים היא השיקה שירות חדש של פיתוח מערכי למידה מרחוק. באמצעות פיתוח זה היא מספקת לצוותי החינוך פתרונות קלים ואפשרויות דיגיטליות, שיקלו עליהם בימים אלו, בלמידה מרחוק ובשמירת קשר עם תלמידיהם.

בעקבות משבר הקורונה שפרץ לחיינו והוביל להשבתת המשק, בעלי עסקים רבים נאלצים לסגור את מקום עבודתם ולהתמודד עם שאלות רבות בנוגע לעתידם המקצועי והנזק הצפוי ביום שאחרי. בהתאם לכך, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מעוף מרחב דרום, ממשיכים לתת מענה גם ברגעים אלה ואף פתחו קו חירום לעסקים בו יועצים ויועצות עסקיים נותנים מענה ושירותים, בכדי לסייע ולמזער את הנזקים הצפויים במגזר הפרטי והעסקי. שני יורן, אלה בן זקן ואביה קון, הן רק חלק מקבוצת אנשים שגם בימים אלו, עושים את דרכם המקצועית והעצמאית בליווי מעוף, מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, אשר פועל לייעל את מתן השירותים לעסקים במשק הישראלי, לחזק את פעילותם של עסקים קטנים ובינוניים, לסייע להצלחתם ולעודד פיתוח וצמיחה במשק. סניפי מעוף פזורים ברחבי הארץ ומציעים מערך מקיף ומקצועי של שירותי ייעוץ, ליווי והדרכה ליזמים בתחילת הדרך ולעסקים קטנים ובינוניים.

לקבלת ייעוץ, פנה לסניף הקרוב:

https://bit.ly/2w2R6f0

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה