מטח רקטות לעבר ישראל - אזעקה נשמעה ביישובי הדרום

$(function(){setImageBanner('c69322c7-c9b1-43a7-8b4a-5c6444ef9c74','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,false,26366,'Image','');})
להאזנה לתוכן:

חמאס איים באולטימטום לישראל לסגת עד 18:00 את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, ומיד לאחר שהגיעה השעה שוגרו עשרות רקטות אל עבר ירושלים ויישובי הדרום בגזרת מועצה האזורית לכיש כיפת ברזל הופעלה. כעבור זמן קצר לאחר מכן החל מטח רקטות כבד נוסף לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון הנחיות פיקוד העורף הורה על ביטול לימודים עד 40 קילומטר מעזה

החל מהשעה 18:00 בערב ירי בלתי פוסק לעבר יישובי הדרום,  מוקדם יותר מערכת הביטחון הנחו לסגור כבישים בעוטף בשל התרעה על כוונה של הג'יהאד האיסלאמי לירות טיל נ"ט על כלי רכב

האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:

כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת הכניסה לקיבוץ ניר עם.

כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז.

כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת ״קובי״ בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית וגבעת ״הפרש הבודד״.

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים.

כמו כן הוחלט על עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לבאר שבע.

יודגש כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי יש להמשיך להישמע להוראות שיימסרו על ידי צה״ל ככל שיידרש.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר: "גדודי עז א דין אל קסאם שיגרו עכשיו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותנו היטב".
במהלך ירי הרקטות  נורה טיל נ"ט מצפון רצועת עזה לעבר רכב אזרחי בצפון העוטף. אזרח שהיה ברכב נפצע באורח קל ופונה לבית חולים. הזרועה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי נטלה אחריות על ירי טיל הנ"ט.
בשעה 19:10 אותרה נפילה בשטח פתוח מחוץ לקיבוץ שער הנגב לא היו נפגעים. 
בטחון גבים
דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי בתקיפות צה"ל חוסלו שלושה פעילי חמאס בצפון הרצועה.
"האירוע חמור ביותר ולא יעבור בשתיקה. רוב השיגורים נפלו בשטח פתוח או יורטו. חמאס ישלם מחיר על התנהלותו ונגיב בחומרה".
הנחיות פיקוד העורף

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״מי שאינו מגיב על שריפת מאות דונמים של שטחים חקלאיים עם בלונים בעוטף שלא יתפלא שיורים טילים על ירושלים. דין עוטף ישראל כדין ירושלים. הביטחון של חקלאי ישראל נרמס בחודשים האחרונים והנזק שנגרם להם הוא כבד בהיבט הכלכלי, הביטחוני והערכי. שמירת הקרקע החקלאית הם ערך ולא סיסמא. אנו מגבים את כוחות הביטחון להחזיר את הבטחון וההרתעה לתושבי הדרום בפרט ולכל התושבים במדינה״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה